ik ben helemaal verliefd geworden op een vierkante tauchmeister met zo’n enorme kroon. maar eigenlijk ken ik dat merk helemaal niet.
er zit wel twee jaar garantie op, bij wereldhorloges.nl
is er iemand die iets meer over dit merk kan vertellen ?
Tauchmeister is wat men noemt een plakmerk. Ik heb er zelf 2 gehad en ben over de kwaliteit niet echt te spreken. Of beter gezegd, helemaal niet. Ik heb bijvoorbeeld Seiko horloges die ongeveer net zoveel kosten als de Tauchmeisters en deze zijn van aanzienlijk hogere kwaliteit.
Wanneer je als forumnaam sportduiker gebruikt kan je echt geen Tauchmeister gaan dragen hoor. Zoals Joram al zegt is het kwalitatief niet zo hoogstaand. Ga liever voor een Citizen Promaster of een Seikoduiker.
bedankt voor de reacties mensen, ik ben inderdaad sportduiker en ik heb al een heel degelijk duikhorloge met een seiko movement.
de tauchmeister wil ik voor mijn trouwen aanschaffen.
maar ja,ik heb al een kapotte festina, een kapotte vostok en een kapotte imitatie glashütte.
dus ik weet het nog niet.
Als je dan toch gaat trouwen vind ik dat je wel een degelijk en model van goede naam moet hebben. Ik heb voor mijn trouwen een Tissot prs516 aangeschaft met de datum gegraveerd in de sluiting van de band. Dat is een horloge wat een heel leven mee gaat.
ja voor je trouwen zou ik een horloge kiezen dat toch minstens je verdere leven mee zou moeten kunnen gaan. Een tauchmeister zou ik in dat geval niet doen.
Tissot zoals Dreski aandraagt is een hele goede optie. Ga dan wel voor een mechanische.
't Kan aan mij liggen, maar onder mijn trouwpak zou ik géén Tauchmeister dragen. Daarvoor zou ik op zoek gaan naar iets rustigers, iets onopvallenders. Iets wat wel past bij een trouwpak.
ja jullie hebben ook wel gelijk hoor, die tauchmeister gaat voor zo’n bedrag inderdaad waarschijnlijk geen leven lang mee.
maar ik wilde toch een duikgerelateerd horloge om.
overigens heb ik niet zo’n heel formeel trouwpak een tauchmeister zou wel goed passen.
ik had ook al voorgesteld om horloges ipv ringen te doen, maar ja dat ging niet door.
Ben toch wel benieuwd:
Twee ringen, neem ik aan.
Maar nu: ook alletwee een horloge?
Zo ja: één en hetzelfde model in mannetje- en vrouwtjeuitvoering?
Of gewoon tweemaal hetzelfde horloge?
Of is het gebleven bij één horloge-met-inscriptie-op-de-sluiting waar jullie gezellg samen naar kijken?
En over de betekenis van een sluiting met inscriptie (een sluiting die, als ik het goed zie, een stukje open kan en zo wat meer ruimte biedt, dit i.t.t. een ring die in den regel volstrekt en volledig gesloten is) kunnen we natuurlijk ook weer een hele boom opzetten. En dan raken we nog verder off-topic.
Nou het ging zo. Ik ben niet zo een ringendrager. Ik had dus een horloge genomen en mijn vrouw een ring. Nadat de datum dichterbij kwam bleek echter toch wel dat er bij ringen een bepaalde symboliek zit. Toen heb ik nog even een ring aangeschaft. Het horloge kon ik natuurlijk niet terugbrengen. Overigens is de gehele band van de Tissot een gesloten sluiting dus het had wel gekunt.
Toen ik de U-boat zag was dat de eerste kennismaking met een dermate fors horloge. Alleen schrok de prijs van het horloge me af voor een impulsaankoop een zoekopdracht in google bracht me op het spoor van de TW steel tauchmeister en andere grote duikhorloges.
Voor mij was deze Tauchmeister toen het horloge waar ik voor viel.
Ik draag het nog steeds met veel plezier. Het hangt er natuurlijk wel vanaf met wat voor verwachting je zo’n horloge koopt.
Tips als een rolex sub zijn natuurlijk leuk maar dan praten we over een compleet ander prijsplaatje.
In mijn optiek is het een horloge bedoeld als “dresswatch” met de look van een functioneel duikhorloge.
Ik verwacht niet dat dit horloge over 20 jaar nog tiptop is. Dat geeft ook niet want over 20 jaar heb ik andere voorkeuren.