Taxatie 14k gouden horloge Marti

Beste forumleden,

Ik ben er van bewust dat ik als nieuweling hier op het forum niet van bijzonder veel toegevoegde waarde ben. Toch zou ik jullie graag willen vragen of jullie me wat meer kunnen vertellen over dit geërfde horloge.

Daarnaast ben ik benieuwd of het 14k plaatje op de achterkant van het horloge betekent dat de band ook van goud is of alleen de plating.

In de tweede foto is een soort inscriptie waar een liggende ‘5’ op staat en daarna de staande letters +WS, ik kon er online niks over vinden.

Bedankt voor de tijd.

Ik mocht maar drie foto’s plaatsen in de OP dus hierbij nog een laatste, ik hoop dat dit niet tegen de regels is.

Het eikenblad aan de binnenkant van de sluiting geeft aan dat het ook om 585 goud gaat, dus 14k

Zowel de band als de kast is van goud. Het merk levert niet veel meerwaarde op dus praat je over de goudprijs van kast en band ex het uurwerk. Als ik een gok zou moeten doen ergens rond de 300 a 350 euro.

Het is natuurlijk onzin dat je niet van toegevoegde waarde bent, iedereen begint op nul en gaat dan al of niet verder.
Je brengt toch,al is het een onbekend merk, een mooi erfstuk binnen.
Ik zou er zuinig op zijn , als je de goudprijs pakt dan ben je wel je erfstuk kwijt.
En die paar honderd Euro’s die je voor krijgt zijn zo weg.
Laat hem servicen en je vrouw,vriendin of wat dan ook dragen, dan blijft het een mooie herinnering .
Er worden veel te veel mooie onbekende horloge’s voor de goudprijs gesloopt en later zeggen ze “had ik maar”.

2 likes

Zou heel goed kunnen dat de OP de taxatie i.v.m. de verzekering wil laten uitvoeren. Wat dat betreft hebben we het hier inderdaad alleen over de goudprijs; gewicht zonder glas en uurwerk (die zijn qua marktwaarde ook nihil bij dit horloge), en omrekenen op basis van 24K goudprijs.

Je kroon zit er scheef op; aangezien een opwindas niet kan verbuigen (alleen breken) denk ik dat je hier even naar moet laten kijken, anders ligt-ie er binnenkort af. Volledige service zou ook geen kwaad kunnen, als het horloge gedragen zou gaan worden.

Hartelijk dank voor alle reacties! Dan weet ik nu in ieder geval wat ik in huis heb. :slight_smile:

Mocht het een hand opwindertje zijn ,kan je het volgende doen.

Het horloge op de weegschaal leggen (bij voorkeur een electronische grammenwegert…)
Stel dat het hele horloge 20 gram weegt dan haal je daar het gewicht van het glas (1 gram) en uurwerk+kroon (4/5 gram)
af en voila je hebt 15 gram goudwaarde a 17 euro per gram (dagwaarde 14k 7-9-2015)

Persoonlijk zou ik het niet heel erg vinden als dit horloge voor de goudwaarde gesloopt zou worden

Rare opmerking wat mij betreft. Want?