Taxfree

Goeiemorgen,

Enig idee waar je het goedkoopst een Rolex kan kopen, ik bedoel dan in welk land en Joe werkt het taxfree gedeelte eigenlijk. Ik reis nogal veel vandaar.

Het goedkoopste zijn ze bij de wat “foutere” types.
Die willen vaak snel verkopen en geld van hun taxfree en bonnen vrije handel maken.

Op de hoek van bepaalde straten zijn deze figuren te vinden…

Die waar je ook direct een luxehandtas om je vrouw te sussen kan kopen?

1 like

Om welk model gaat het? Want bij sommige Rolexen ga je ze niet in een etalage vinden. Als je hem echt taxfree koopt kan je gezeur krijgen bij terugkomst, dus als de herkomst van je horloge niks uitmaakt zal ik een grijze dealer aanmailen.

als je veel reist op Schiphol , veel goedkoper (-21%) zul je ze niet vinden
de vraag is echter of er staat wat je wilt hebben ? , de meest ‘gewilde’ die ik gezien heb was vorige maand een Explorer II maar voor Subs en/of stalen Daytona’s moet je erg veel mazzel hebben

1 like

In Hong Kong kan je soms o.a. Rolex horloges vinden met veel korting soms zelfs tot 35%. Zoeken bij de grote winkels, bijvoorbeeld in de hoofdstraat bij de haven waar de ponten varen naar Kowloon. Veel van die uitbaters moeten een bepaalde hoeveelheid per jaar van de duurdere merken verkopen anders verliezen ze hun verkoop rechten en mogen ze de reclameborden van dat merk niet meer ophangen. Hun grote omzet is voornamelijk dat het publiek binnen komt vanwege de vele broden met dure merken maar aan het einde de winkel verlaten met een goedkoop horloge. En dat is de winst van de winkel, Dus die borden zijn een aantrekkelijke trekker voor de winkeliers. Daarom verkopen ze vaak onder de toonbank sommige dure merken tegen een lage prijs om die noodzakelijke omzet aantallen te halen. Dus naar binnen gaan en praten met de eigenaar en uitvinden wat hun omzet is geweest over dat jaar. De beste tijd is zo rond November, December, dan hebben ze een inzicht wat de omzet is geweest en nog eventueel kan worden gehaald. Zelf heb ik meerdere malen een leuke aankoop gedaan met 35% korting op een Rolex. Ook in Singapore heb ik wel eens een hoge korting gehad op een mooi exemplaar. Altijd de moeite waard om het eens uit te proberen. Je moet wel geduld hebben, dit soort acties kost veel tijd en een hele grote glimlach anders werkt het daar niet.

1 like

Kan mij vergissen maar is dit niet eigenlijk 17,4%? Of is dit het verschil tussen kopen in het gedeelte waar het tax-free is en bij terugkomst dien je het horloge in te klaren om de btw etc. te verrekenen, en aankoop in het Schengengedeelte waar de btw als korting geldt en je geen zorgen hoeft te maken over Douane?

Het is idd zeer afhankelijk van wat er aanwezig is.

Ben op zoek naar nieuwe sub.
Denk dat de kans dat douane je betrapt toch klein is?
Uurwerk om de pols en de lege doos stuur ik op.

Trek je portomonaie en koop bij een ‘grijze dealer’ in NL…voor die paar euro verschil krijg je een hoop terug.
Geen gezeik met import etc, garantie mocht dat nodig zijn…

We hebben hier @Crownguard op het forum… kan niet missen.

Anders JKWatchstore…

2 likes

klopt.

Signalement, NATOS.

Die!