TCM-Horloges

Hallo Horloge-liefhebbers !
Via een omweg kwam ik op de site van TCM-Watches .
Ik vind het mooie horloge’s , graag hoor ik een paar reactie , misschien weten enkelen meer …?
Kwaliteit ten opozichte van prijs bijvoorbeeld , de “zeldzaamheid” , behoudt het de waarde in de toekomst .
In dit opzicht memoreer ik de U-Boot horloges , velen zijn er enthousiast over , ( ik ook ) , hier op het Forum kwam de opmerking dat hij stevig “overpriced” was…
En ik heb over de rechtzaak gelezen , en volgens mij is de prijs nu volkomen ingezakt…
Nu over de TCM .
Je zult zien , op hun “site” , niet goedkoop .

http://www.tcm-trading.com/home.php?menu=tree&navig=1

Wel mooi , ook een mooie “site”.

Nu kreeg ik vorige week bij de Telegraaf een reclameblaadje . Van Tschibo .
Dit was in de jaren 60 een koffie-shop in Duitsland .
( Neen , niet zo als in Amsterdam of Venlo .)
Je kon er een kop ( goeie ) koffie kopen voor 20 pfennig . Die most je dan wel staande opdrinken .
Nu verkopen ze naast koffie , ik weet niet wat allemaal .
Ook horloges .
En ze hadden een TCM Horloge in de aanbieding , voor 28 Euro .
Een quartz-chronograph , TCM , 28,= Euro , maar toch .
Je kreeg er een extra bandje bij , netjes in een doosje en een stukje gereedschap .

Te koop bij Tschibo , een reclameblaadje als bijlage bij het dagblad de Telegraaf het volgende horloge :

http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/TdNlDisplayProductInformation-Start;sid=DprHJrB5BV3HJfTJHUnNQrP2qUi6dfA3hjw=?ProductID=0zMKZAPEnpYAAAEGJntlFnG2&BackTo=Search

De bovenstaande “”link “” verwijst naar de web-pagina :

Bij de prijs komt Euro 3,95 bij voor verzendkosten

Nu ging ik ook eens op Ebay kijken en kijk daar , er werd er een identiek aangeboden .
Weliswaar met “Gebrauchsspuren”, maar nog in de doos !
Wie schetst mijn verbazing toen ik de prijs zag waarvoor hij uiteindelijk werd verkocht !!!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=010&item=200004490876&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

TCM Herrenuhr CHRONO Stahl- und Lederarmband OVP Artikelnummer: 200004490876
Erfolgreiches Gebot: EUR 35,55

TCM
HERREN ARMBANDUHR
GEBRAUCHSSPUREN SIND VORHANDEN
VERSAND ERFOLGT IN DER ORIGINALVERPACKUNG
MIT LEDER UND STAHLARMBAND
VOLL FUNKTIONSFÄHIG

Gaarne een paar reacties :
Kennen jullie TCM , is het een redelijke prijs-kwaliteit , hoe verwachten jullie dat het in de toekomst zal zijn met dit merk , etc…
Ik denk bijvoorbeeld aan de discussies over U-Boot…
Was ook veel te hoog geprijsd , veel liefhebbers , je zag hem op de TV , op krantenfoto’s , maar nu haast niet meer .
Ook de prijs is drastisch gekelderd .
( Door die rechtzaak ? )

Bij Tschibo zijn ze trouwens toch van hun voorraad afgekomen .
Ik moet eerlijk zeggen :" Voor die prijs kon je hem ook niet laten liggen…"
Ik heb hem niet…
Hartelijke groet ,
Peter Peters

Voglens mij stelt het weinig voor. Ik heb net ff gekekekn op hun site en zag al een model met dolfijntjes op de wijzerplaat. :smiley: :smiley:

Verder denk ik dat het een leuk hebbeding is voor de prijs van 35euro, maar de prijs die ik net zag van 1500Francs (hoevel euro is dat) …

Ga gewoon voor een gevestigd merk ipv een horloge dat je bij de cafetarie kan halen. :smiley:

Bijna al die chrono’s hebben een 7750 uurwerk in van binnen. Opzich is daar niets mis mee. Ik kan alleen op die foto’s niets zien qua afwerking.

Wat mijn grootste probleem is dat voor het model dat ik het mooiste vind je 1,784.79 EUR mag neertellen (2,790.00 CHF) En alhoewel ik helemaal niets heb tegen onbekende merken als ik ze maar mooi vind, zou ik toch voor dat geld iets bekenders en specialer kiezen. (Mmmm, voor dat geld om elke pols een MIDO Alldial)

mooi horloges vind ik!!! alleen wel duur…

Ik ken TCM, het is het huismerk van… Tschibo! Ze zijn op horlogebied beroemd geworden door de radio-controled horloges. Kon je voor een habbekrats kopen. Ik heb er 1 voor 1 euro op ebay.de gekocht omdat ik dan altijd exact de juiste tijd heb, het horloge maakt elke dag even contact met Frankfurt via de radiogolven om de juiste tijd te checken en zich eventueel bij te stellen. Deze hangt naast de deur, als ik daar dan uitloop stel ik mijn veel minder exacte mechanische horloge even bij.
Tschibo is een soort van Sorbo maar dan wat uit de klauwen gelopen met de geschiedenis inderdaad in de koffie. Bijna elke supermarkt in Duitsland heeft wel een rekje van de Tschibo staan. Wij hebben ze blijkbaar ook omdat er ook altijd Nederlands op de verpakking staat, ook voor de internet tijd.

ik vond de horloges op de wwebsite mooi, had ik niet gezegd gelkoof ik,

Hmm?!! welke rechtzaak?! Kan iemand mij daar een link van geven!~

Genesis

Hieronder twee “links” , deze verwijzen naar bedoelde rechtzaak .
Wat betreft dat “overpriced” van de U-Boot modellen , een paar maanden geleden hield ik er een in mijn hand bij een Haagsche juwelier en die vroeg toen plus-minus 550 tot 750 Euro voor verschillende modellen .
Nu verkoopt Rutten-Watches ze voor 149 Euro !!!

[pdf] vonnis
Bestandsformaat: PDF/Adobe AcrobatHi-Tek brengt horloges op de Europese markt onder de benaming U-Boat. … U-Boat model 0002 versus TW2. 3.15. De voorzieningenrechter stelt voorop dat beide …www.boek9.nl/weblog2/images/kg_06-0114_hi-tek_-_celebration_u-boat_horloge1.pdf -

BOEK9.nl
Hi-Tek beschikt over twee gemeenschapsmodellen met betrekking tot de U-Boat horloges. Kenmerkend voor de U-Boat horloges is (oa) de zogenaamde “left hook”, …www.boek9.nl/weblog2/archives/archive_2006-y00.php - Gelijkwaardige pagina’s

www.boek9.nl/weblog2/images/kg_06-0114_hi-tek_-_celebration_u-boat_horloge1.pdf -

www.boek9.nl/weblog2/archives/archive_2006-y00.php

wat ruttenwatches verkoopt is geen u-boat dat is tauchmeister

Goh interessant, ik vond het al zo enorm raar dat zulke kopieen op de markt werden toegelaten. Ik snap even het bovenstaande verhaal niet. TW Steel mag niet meer een left hook namaken want dat is eigendom van Uboat. Hoezo zijn de prijzen dan in elkaar gezakt van de echte uboat?

Ik snap ook niet waarom iemand zich kan afvragen wat er met de prijs zal gaan gebeuren van de tcm in de toekomst als deze 28 euro kost. Je mag blij zijn als deze het 3 jaar doet en daarna mieter je hem in de vuilnisbak :stuck_out_tongue:

Was even benieuwd aangezien ik niets geghoord/gelezen had over een rechtszaak die door U-boat is aangespannen. Het komt er dus op neer dat TW Steel de left hooks niet mer mag produceren (maar TW Steel was daar na de eerste vordering reeds meer gestopt

http://www.boek9.nl/weblog2/images/kg_06-0114_hi-tek_-_celebration_u-boat_horloge1.pdf

Vraag me af of ze dan ook bijv tauchmeister hebben aangeklaagd of dat dit voor hun een proef was.

Peters Schreef:

In dit opzicht memoreer ik de U-Boot horloges ,
velen zijn er enthousiast over , ( ik ook ) , hier
op het Forum kwam de opmerking dat hij stevig
“overpriced” was…
En ik heb over de rechtzaak gelezen , en volgens
mij is de prijs nu volkomen ingezakt…

Hallo Peter,

Ik ben ook gek op mijn U-Boat lefthook, Maar waar haal jij vandaan dat de prijzen zijn ingezakt??
de U- Boat’s zijn nog nooit zo duur geweest ze kosten nu namelijk tussen de € 1400,- en de € 2800,- :frowning: