Te dure reparatie?

Dag allemaal,

Ik behartig de zaken van mijn 90-jarige oom.
Zijn Pontiac Gulfstream Memomatic horloge stond stil en hij vroeg me of ik die wilde laten maken. Hierop ben ik naar de juwelier/horlogemaker gegaan en kreeg te horen dat de reparatiekosten €195 zijn voor 'Reparatie uurwerk, onderhoud en kroon nr 52377’.
Mijn oom was erg gehecht aan zijn horloge en ging akkoord.
Het is een mooi horloge en mijn oom zegt dat het van goud is.
Mijn vraag is nu: waren de reparatiekosten niet veel te hoog voor dit horloge?

image

2 likes

Dat is een normale prijs voor bij een juwelier/horlogemaker voor een service. Qua geld is het niet de beste investering nee, maar als hij er weer blij mee is mooi toch? Als je je op 90 jarige leeftijd nou nog druk moet gaan maken om die paar tientjes :upside_down_face:

14 likes

Zet daar maar eens een uurloon tegenover. Onderdelen erbij…

5 likes

Nette prijs voor de reparatie lijkt me …

1 like

Ik droom van die prijs! Normale onderhoud van een goed merk is veel hoger. Dus zonder reparatie!!

2 likes

Lijkt mij ook een vrij nette prijs, bij een universeel autobedrijf wordt het uurloon ook niet aangepast aan de hand van het merk auto dat je binnenrijdt (normaal gesproken :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Mooi horloge! Het gaat uiteindelijk ook om gevoel en emotie. Wat jij bij dit horloge voelt.

1 like

De prijs voor het servicen van mijn iwc quartz flieger (dus geen reparatie o.i.d.) was meer dan het dubbele.

Zou onze quartz generatie zich dit wel realiseren ? Ik laat mijn (japanse) auto altijd onderhouden door mijn dealer. De kinderen hebben zoiets van dat kan veel goedkoper door het opzoeken van een goedkope garage met goedkope onderdelen. De meest geleende auto door de kinderen (als een van hun auto’s het weer eens niet doet) is onze japanner.

Een beetje off topic maar dat is een quartz uurwerk met een mechanische chrono module er op toch?

Dan moet er op de bodem een nummer 65xxx staan.
Als er 25xxx staat is het verguld.
Gulfstream was één van de elegantere waterdichte modellen van Pontiac.
Vraag de juwelier om de oude kroon met p logo niet weg te gooien. Hij is weliswaar niet meer waterdicht (zijn oude horloges sowieso nooit) maar voor de verzamelaar zijn ze belangrijk.

2 likes

Een wat late reactie maar wellicht een passender vergelijk:
Pontiac *** Hydraulica Memomatic (dus ook een Pontiac automaat met datumaanduiding)
Liep wel (wat onregelmatig) maar automatisch opwinden werkte niet meer.
Onderhoudsbeurt en reparatie uitgevoerd door onafhankelijk meester uurwerkmaker in 2014. Kosten:
Service A1, revisie van het uurwerk €265
Reparatie automaatgedeelte €100

Uiteraard zijn er bij uw ooms horloge andere onderdelen vervangen en gerepareerd, en daarmee de kosten ook anders. €195 Vind ik behoorlijk wat geld, maar toch vind ik het geen schokkend bedrag voor een professionele reparatie aan een mechanisch horloge. Een prachtig horloge wat met goede zorg nu weer vele jaren mee kan!

TS is na 16 December niet meer op het forum geweest…

Ja, dat klopt. Het Quartz uurwerk komt van jaeger lecoultre. Is door iwc in meerdere horloges gebruikt.