"Te groot" bandje voor lugs oké?

Ik zoek voor deze knoepert eigenlijk een dikke, shiny donkerblauwe of zwart band met witte stiksels, want dat lijkt me wel meaui.
Probleem is alleen de lugs; 23 mm breed. Dit is toch een beetje zo’n rare maat waar je niks mee kan.

Daarom zat ik te denken aan een 24 mm band, die vast wel wat meegeeft.

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een leren band die eigenlijk een millimeter breder is dan de lug size van je horloge?

1 like

Ik heb de kleinere variant van dit horloge met een 19mm breedte. Daar zit momenteel een 20mm bandje op zonder problemen. Als je een enorm stugge band gaat gebruiken, dan kan dit wel anders uitpakken en het bandje slijt sneller dan normaal.

24mm moet vast wel passen, beetje proppen en dan komt dat wel goed :wink:
Mocht je overigens een lederen bandje van 23mm zoeken, heb nog een Hirsch duke liggen ter verkoop waar ik zelf niks meer mee kan

Laten maken door iemand op het forum?

Beste Riemersma,

Ik heb thuis nog een paar banden liggen die wellicht op 23mm uitkomen. Het betreffen handgemaakte lederen banden.
Zelf was ik al langere tijd op zoek om voor mijn Citizen Havana een mooie band te vinden maar daar ben ik aardig in geslaagd bij deze producent.
Aangezien ik zo onder de indruk was van de kwaliteit heb ik zijn banden op voorraad allemaal maar gekocht.

2 likes

Je kan ook hier kijken, bij Stegbreiten 23 mm selecteren.

https://www.uhrenarmband-versand.de/shop-Uhrenbandversand.html

15 likes

Ik heb een 24mm leren Hirsch op een horloge met 23mm lugs, en dat gaat prima.

Het gaat zoals je hier boven kan lezen wel. Maar mooi is het imo niet. Je blijft het toch zien dat het eigenlijk niet past. En je helpt het bandje er mee om zeep als je die nog op een ander horloge wil gebruiken ooit.

Deze (ongebruikte) 23mm band ligt bij mij te verstoffen. Mag je gratis hebben als je wil. Zo ja, PB maar ff.

9 likes

How blue can you get?

2 likes

Lief bloempje :rose:

1 like

Heeft @BadBartje58 je account gehackt?

1 like

Volgens mij heb ik hier in het verleden afbeeldingen gezien van custombandjes van Ko, waar de bandjes breder waren dan de lugs, en hier aan beide kanten een kleine ‘inkeping’ zat om ze mooi te laten passen tussen de lugs.

Je zou er een halve milimeter per kant moeten afhalen, dat is heel weinig en misschien lastig. Nu is custom in die zin altijd mooier/beter, maar het is misschien een idee.

Er zijn wel bandjes voor 23mm hoor.
Erika’s originals toevallig al eens gezien?

Gezien op eBay :roll_eyes:

1 like

19mm lugwijdte, 20mm bandjes.
Persoonlijk: :+1:t2:

Edit:
21mm lugwijdte, 22mm bandjes, ditto:

:grin:

1 like

Helemaal vergeten dat ik dit topic had gemaakt!

Erg bedankt voor het gulle aanbod, maar ik zoek toch meer iets in de “Breitling-sferen” qua bandje, ergo lekker dikke donkerblauwe shiny met witte stiksels :joy:

1 like