Te grote pols?

Kort vraagje,

Mijn pols heeft ongeveer een omtrek van 20cm, nu had ik laatst een horloge van 43mm om en deze zat qua maat erg mooi.

Nu vind ik de sarb017 ook erg mooi alleen is deze 39,5mm. Kan dat nog? Of is 20cm daar in het algemeen net te groot voor?

Als jij het mooi vindt staan, gewoon dragen.

2 likes

Dat sowieso, heb alleen de kans nog niet gehad om iets van 39/40mm te dragen daarom deze vraag om een beetje te oriënteren

Polsmaten en groottes kan niemand je iets zinnigs over vertellen want het gaat er gewoon om wat jij vindt kunnen. Te klein is het probleem niet, je gaat pas voor lul lopen als het horloge te groot is en de l2l breder is dan je pols imo maar dat lijkt me in jouw geval niet snel aan de orde

6 likes

Gewoon een juwelier binnenstappen en proberen voor je iets van het internet wil kopen.

Sommige horloges hebben langere lugs zodat ze ruimer over je pols vallen. Door de stalen band van de Sarb017 oogt het al anders dan een leren band.
Sowieso kan je de Sarb snel verkopen op het net als je er niet tevreden over bent.

Dat lijkt me hetzelfde principe als een 40mm horloge om een 16.5cm pols. Kan prima.

Of iets kan of niet is ook een kwestie van smaak. Zelf heb ik redelijk bescheiden polsen van een ruime 17cm, maar heb geen moeite met een 42mm horloge. Gewoon dragen wat je mooi vindt is het belangrijkste.

Plm. 17 cm polsomvang en draag alles van zo’n 35 tot 43mm. Jij bepaalt wat kan voor jou en waar jij je prettig bij voelt. Daarnaast valt ieder horloge weer anders op de pols.

39,5 kan prima.
Het grotere probleem waar je tegen aan zou kunnen lopen is het te kort zijn van de band.

Alpinist met een 19,5-20cm, redelijk platte, pols :stuck_out_tongue_winking_eye::+1::+1:

1 like

Meer nog dan de maat is lugvorm en plaatsing van belang.

Ik kan probleemloos 42 mm SMP, Perrelet etc. dragen.
Een Tangomat kan ik niet omdoen. De lugs steken vol in mijn pols (hele platte pols).

Proberen hoor!