Het rare is dat ik echt niets hoor. Zou de liftangle van 52 verkeerd kunnen zijn? Heeft iemand enig idee wat die voor een JEAMBRUN 23D zou moeten zijn?
Ik vind het helaas nergens terug op het net!
Sommige van deze apparaten hebben zo ver ik weet geen accurate sonische weergave van het tikken. Ik geloof dat veel Weishi’s daarom al een stuk goedkoper zijn. Heb er zelf ook een hoor! Ooit eens zoiets gelezen over de goedkopere timegraphers, geen idee of het echt zo is.
Het is dan een soort neppe simulatie van het tikken qua geluid, daarom hoor je het werkelijke ‘galloperen’ niet.
Dank voor je antwoord. Het prijsverschil zit uiteraard ergens.
Het is wel leuk zo experimenteren. Met 10 slagen van de kroon blijft hij mooi lopen met 12 slagen begint hij na een tijdje te galloperen.
Neem mijn antwoord met een korreltje zout, dacht dit ergens gelezen te hebben over de Chinese timegraphers
Het beeld lijkt inderdaad wel op prellen. Succes!
Is het niet iets wat je zou kunnen filmen en dan slow motion afspelen om dit te kunnen zien?
Ik kwam er net achter dat het instellen van de lift angle geen effect heeft op wat de weishi aantoont op het moment dat het prellen begint.
Maw woorden als je een lagere liftangle instelt dan geeft de weishi ook het prellen weer. Dus ik stelde een best domme vraag waarvoor excuses maar dat hoort bij het leerproces.
Andere beginners hebben er mss wel iets aan.
Nee hoor. Zeker geen stomme vraag. Als het ding met banking begint maakt de instelling van de liftangel niet veel meer uit aangezien de balans gewoon maximaal naar 2 kanten uitslaat. Ik zou mijn geld op het vervangen van de veer zetten zoals eerder al aangegeven. Het 1 op 1 maten overzetten van oud spul naar nieuw (veer) is denk ik hier het probleem.
Adviezen mbt de juiste veer kiezen zijn al genoemd.
Vervolg van het verhaal.
Aangezien ik nog een donor uurwerk had liggen besloot ik hiervan de veerton te open de toon en de veer te reinigen en deze te monteren.
Dit gaf volgend resultaat :
Dus ook weer prellen. Toch bizar dat beide veren te sterk zouden zijn niet.
Nu als laatste oplossing g-heb ik de raad opgevolgd van automaatje en de deksteentjes van de balans opnieuw gereinigd en daarna geolied met HP 1300
Het resultaat na deze ingreep is de volgende :
Een volgens mij gezonde amplitude en BE.
Ik zal het eens een paar dagen aankijken.
@automaatje bedankt alvast voor de tip.