Te klein, of ...nix mis mee

Ik had hier heel leuke grappen over kunnen bedenken maar die laat ik even open voor eventueel in de comments…

Dit is het ding;
Deze week, twee keer, van mensen die zelf ook mooie horloges dragen dus ik die ik (wat dit betreft) serieus neem, hoor ik dat ik eigenlijk een wat groter horloge zou moeten dragen.
Nu heb ik mezelf wijsgemaakt dat 39, max 40mm, mijn maat is. Ben zelfs de Aqua Terra Shades aan het overwegen van 38mm. Maar nu twijfel ik!

Meningen zijn welkom!

Oh, ja. Polsomtrek 19,5 cm.

55 likes

Op jouw pols past een Tudor in 41mm ook, maar de BB58 staat je prima. Niet te klein

9 likes

Kan prima. Sowieso telt alleen je eigen mening maar 39mm is echt niet te klein

7 likes

Helemaal niks mis mee, staat je goed!

2 likes

prima niks meer aan doen

2 likes

Ik heb dezelfde polsmaat … en heb dezelfde tudor gehad.
De maat kan prima … maar iets groter ook, laat je niet gek maken , vooral dragen wat jezelf fijn en mooi vind :+1::+1:

2 likes

Mooie maat niks mis mee. Mijn polsmaat is ook 19,5cm en het liefst draag ik horloges tussen 38 en 40mm.

2 likes

Met 17cm polsje, heb ook de AT 41mm gehad en dat ging prima. Ook 42mm Speedy gehad, ging ook goed. Maar draag nu 38,5mm als max en dat draait veel comfortabeler en voelt beter.

Ofwel je zal het makkelijk kunnen hebben, maar hoeft niet per se beter te zitten of eruit te zien.

En die BB staat je perfect!

1 like

Gekke hobbby is dit soms :joy: laat je niet gek maken inderdaad prachtig horloge en prima kwa maat :+1:

2 likes

Prima maat! Houden zo. Maar altijd per horloge bekijken, grootte is niet alles, lug to lug, lug grootte in verhouding met kast, lug vorm (recht of meer gebogen).

En de ene pols is de andere niet, ik heb 17,5 cm maar een redelijk groot plat stuk aan de horloge zijde. Sommigen hebben echt ronde polsen.

En sommige horloges, vooral vintage, hebben een relatief dunne bezel en dat lijkt groter door de relatief grotere wijzerplaat.

1 like

Foto’s zeggen niets als het gaat om het beoodelen van de maat.

Als 39mm echt te klein zou ogen moet je wel enorme polsen hebben.

6 likes

Zelfde horloge/ pols? Bijzonder wat een verschil…

1 like

Moet ook gewoon lekker zitten. Soms heb ik een 38-40 om die verschrikkelijk onprettig zit en een 42 die goed aanvoelt. En soms andersom.

2 likes

Inderdaad. Foto’s vertekenen enorm.

2 likes

38 - 40mm te klein? Ach, nee! Welnee…

2 likes

Gewoon gezeur

3 likes

je kunt gaan tot 41 mm, vind ik

1 like

Draag wat je fijn en mooi vind.

1 like

Staat prima, vind ik. Het is maar net wat je smaak is. Of je stemming.

1 like

Ik draag horloges van 34mm (Cartier Tank), 35mm (Nomos Orion & Omega Speedmaster), 36mm (Rolex OP & DJ), 37mm (King Seiko), 38mm (Serica), 39mm (Seiko Alpinist) tot 43mm (Spinnaker Fleuss). Ligt helemaal aan de verhoudingen van de kast tot de wp, de lug-afstand, de dikte, de band. Je moet het van geval tot geval bekijken. En, zoals ook al aangegeven, foto’s geven een vertekend beeld en zelfs hoe je er zelf in een spiegel tegenaan kijkt ziet er vaak anders uit dan hoe anderen er tegenaan kijken. Vind jij het een tof horloge? Dan gewoon lekker doen.

2 likes