Te kleine wijzerplaat

Ik zie net dat het horloge wat ik gisteren heb ontvangen, een te kleine wijzerplaat heeft voor de kast.
Er zit ongeveer 1mm ruimte rondom.

Het is een voor mij onbekend merk en wellicht hebben ze nauwelijks kwaliteitscontrole gehad of gewoon te kleine wijzerplaten voor de kast gemaakt. Maar ik krijg toch sterk het gevoel dat deze plaat niet in deze kast hoort.

Wat denken jullie?

Ik denk eerder dat het een samenraapsel is.

4 likes

Het kan ook zijn dat er een spanring glas in hoort maar er een gewone is geplaatst

2 likes

Ja dat kan inderdaad ook nog.

Ik zit een beetje met een dilemma, ik kan hem terugsturen naar de verkoper voor een refund of hem houden.

Als ik hem terugstuur vind ik waarschijnlijk nooit meer een ander exemplaar, maar deze ruimte er tussen gaat me ook storen denk ik. Hmmm

Denk ook dat het samengeraapt is.

1 like

Refund! Dit is gewoon niet goed.

1 like

Ok, knoop doorgehakt. Hij gaat terug

1 like

Ik heb ook ooit zoiets gehad, zat inderdaad een verkeerd glaasje zonder spanring in.

2 likes

Wat zegt de binnenkant? Kastbodem of uurwerk gesigneerd?

Kreeg de caseback er niet af met m’n rubberen bal. Heb em inmiddels al weer ingepakt om te verzenden.

Maar hoe dan ook, al zou het dan spanring zijn, ik denk niet dat ik hier zomaar het juiste glaasje met spanring voor kan vinden en ik weet ook niet of ik die zoektocht wil gaan doen.

Glaasje eruit, en het gat opmeten met een digitale schuifmaat, bij spanring glazen is het exact de maat van het gat. Deze glazen kun je gewoon bestellen en kosten enkele euro’s.

Denk dat er een ring tussen glas en plaat mist, moet easy op te lossen zijn.