Hierbij te koop aangeboden: mijn 3861 Speedy. Dat een Speedmaster op de maan is geweest zal bekend zijn, maar los van het hele “ik-ben-op-de-maan-geweest-verhaal” is het ook gewoon een prachtig horloge. De “nieuwe” 42mm 3861 case draagt zelfs op mijn smalle polsen heel goed. Het opgelegde Omega logo op de dial vind ik echt een toegevoegde waarde ten opzichte van de hesalite en dan die achterkant… Door de open caseback kan je het uurwerk zien, wat het bijna jammer maakt om het horloge om de pols te doen. Daarnaast heeft de clasp nog de easy adjust, wat heel handig is tijdens de hete zomer dagen.
Ik heb het horloge eind juli via een ruil overgenomen van een vriendelijk forum lid. Staat is zeer netjes: bij bepaalde lichtval zit er een veegje op de lug linksonder en de bekende deskdive sporen op de clasp / bandenwissel sporen. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk vast te leggen op de foto. Staat zet ik daarom op 90/100.
Het betreft (natuurlijk) een full set, dus inclusief de mooie doos, het Moonwatch boek en alles waar het horloge mee is geleverd. Horloge komt uit november 2023 en heeft dus nog garantie tot november 2028.
Reden van verkoop is dat ik m’n oog op iets anders heb laten vallen waar ik budget voor vrij wil maken. In principe dus alleen interesse in verkoop. Ruil voorstellen waar ik eventueel interesse in heb zijn een zo recent mogelijke full set 5 digit sport Rolex: 16710, 14060m of een 16610.
Het verplichte (!) rijtje:
Merk en model: Omega Speedmaster 3861 Sapphire
Diameter: 42mm
Leeftijd: 11-2023
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 07-2025
Factuur en/of certificaat: full set
Originele doos en/of eventuele accessoires: full set
Verzendkosten of afgehaald: voorkeur voor afhalen
Conditie (krassen, werking etc): 90/100
Soort uurwerk en kaliber: 3861 hand wound
Vraagprijs: €6.000,- voor een snelle verkoop. Ruilwaarde zet ik op €6.300,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.