Te koop: Longines 7272 in superstaat

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:

Merk en model: Longines ref. 7272
Diameter: 34 mm excl. kroon
Leeftijd: 1967
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): oktober 2024 via HF
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: afhalen omgeving Rotterdam of evt. verzenden v.r.v. koper
Conditie (krassen, werking etc): ongepolijst en spaarzaam gedragen
Soort uurwerk en kaliber: Longines handwinder cal. 284
Vraagprijs: Eur 585,- inclusief 1 bandje naar keuze (rood, antraciet of lichtblauw: zie foto’s), exclusief verzending
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Stalen vintage en ongepolijste Longines in klassieke maatvoering. Facetten zijn zeer scherp en op de caseback zijn de graveringen duidelijk leesbaar. Alle tritium op plaat en in wijzers intact en eventjes oplichtend onder UV. Originele kroon. Het glas is vervangen bij de service in 2024. Ook bekend als de Sport Chief, maar zonder vermelding hiervan op de plaat. Dit zie je vaker. Een lekker clean exemplaar dus!

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

En nog wat sfeerimpressies inclusief pols:

25 likes

Een upje voor wie hem gemist heeft.

• hij lust veel bandjes
  • plaat heeft geen vlekjes
  • opwinden gaat snaarstrak met een fijne weerstand
  • let ook even op dat tritium :ok_hand:

2 likes