Te Koop: Seiko Presage SARX 031

Alleen te koop wegens te weinig draagtijd: in echt heel goede staat verkerende Seiko SARX 031 Presage.

Achtergrond:

De SARX031 is door Seiko uitgebracht in januari 2016 ter gelegenheid van de 60e verjaardag van Seiko’s eerste automatische horloge, dat in 1956 op de markt kwam. Het model is onderdeel van de Presage-lijn en werd wereldwijd gelimiteerd tot 1.956 exemplaren (verwijzend naar het jaar 1956), elk voorzien van een individueel serienummer op de bodemplaat.

Het horloge werd destijds exclusief in Japan verkocht (bijvoorbeeld via Yodobashi-vestigingen) tegen een adviesprijs van omgerekend ongeveer $550-570, en was destijds zeer gewild: bij de release stonden liefhebbers al vroeg in de rij, en bij sommige winkels was de voorraad per vestiging beperkt tot een handvol stuks. Inmiddels is het model al lang discontinued en niet meer nieuw verkrijgbaar.

Techniek en uitvoering:

• Kaliber 6R15C, automatisch uurwerk, 23 juwelen
  • Kastdiameter ca. 40-40,3 mm (zonder kroon), dikte ca. 12 mm
  • Saffierglas, boven én onderin (display back)
  • Waterdicht tot 10 bar / 100 m
  • Zwarte wijzerplaat met de kenmerkende “raised Hebi (slang)”-kroon, een detail dat exclusief is voor dit jubileummodel
  • Standaard geleverd met twee leren bandjes (waaronder een exemplaar van hoogwaardig leer) en bijpassende vouwsluitingen - een upgrade t.o.v. de reguliere Presage-modellen uit die tijd

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Het model wat ik nu te koop aanbied, is nieuw door mij gekocht, en zeer sporadisch gedragen. Het horloge komt op een Molequin band, en de twee originele banden komen er natuurlijk bij. De bruine band heb ik wel eens gedragen, de zwarte band nooit, de sticker zit daarvan nog op de vouwsluiting. Het is een limited edition, en het betreft nummer 1282. UIteraard heb ik behoorlijk meer moeten betalen om het horloge destijds hier te krijgen.

Merk en model: Seiko Presage SARX 031
Diameter: 40mm
Leeftijd: juni 2018 (staat op garantiecertificaat)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juni 2018 (ik ben de eerste eigenaar)
Factuur en/of certificaat: Certificaat
Originele doos en/of eventuele accessoires: originele doos, originele banden, extra Molequin band
Verzendkosten of afgehaald in regio: ophalen regio Alkmaar
Conditie (krassen, werking etc): extreem goede staat, misschien wel klein veegje hier en daar, maar echt niet veel gedragen
Soort uurwerk en kaliber: 6R15C
Vraagprijs: 575 euro

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

7 likes