Te koop en alleen te koop:
Seiko Presage “Cocktail Time” SARB065 - 1e eigenaar, full set - €425
Zoals de meesten hier vast wel weten: de SARB065 is de originele “Cocktail Time” uit 2010, tegelijk uitgebracht met de SARB066 (“Dry”) en SARB068 (“Sweet”). Van dat drietal is de 065 - bijgenaamd “Cool” - toch wel de populairste en inmiddels een klassieker in de betaalbare Seiko-hoek.
De dial is bedacht / ontworpen door bartender Shinobu Ishigaki; de fijne sunburst-lijnen zijn een knipoog naar het roeren van een cocktail. JDM-only geweest destijds, al jaren discontinued, en precies daarom nog steeds gewild.
De sunburst op de wijzerplaat is waanzinnig! Echt vanuit elke hoek vangt de wijzerplaat het licht prachtig en reflecteert dit elke keer anders. Betoverend gewoon. Dat is gecombineerd met dauphine wijzers en een donkerblauwe secondenwijzer geeft dit horloge een echt hele bijzondere en chique uitstraling.
Er zit dacht ik een hardlex glas op, en die is volledig krasvrij. Het uurwerk is het welbekende 6R15C, wat zichtbaar is door de exhibition caseback. Het uurwerk heeft 23 juwelen en een gangreserve van ongeveer 50 uur. Volgens mij is het waterdicht tot 50 meter, dat is echt meer spatwaterdicht zou ik zeggen.
Ik heb dit model nieuw gekocht in 2018, en ben de eerste eigenaar. Het is echt een fantastisch horloge en toch heb ik het nauwelijks gedragen en mag hij daarom door. De staat is echt heel goed, geen krassen te ontdekken, maar zal ongetwijfeld wel haarlijntjes zijn. Komt op een band van Monochrome, originele band zit er bij en is niet meer dan twee of drie keer gedragen.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Seiko Presage SARB065 Cocktail Time ‘cool’
Diameter: 40 mm, dikte ongeveer 13 mm
Leeftijd: 2018
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2018, ik ben de eerste en enige eigenaar
Factuur en/of certificaat: certificaat aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: full set zoals op foto’s inclusief originele band en tag
Verzendkosten of afgehaald in regio: ophalen regio Alkmaar
Conditie (krassen, werking etc): nauwelijks gebruiks sporen, in ieder geval geen krassen, ook niet in het glas
Soort uurwerk en kaliber: 6R15C, 23 jewels ongeveer 50 uur gangreserve
Vraagprijs: 425,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.