Te kort of te lang

Mijn timex armband heeft geen verstelbare sluiting.
Als ik er twee links afhaal is hij knellend en één eraf veel te los. Zucht, en nu?
Nieuw bandje, aankomen of afvallen? De sluiting is prettig. Ander foefje?




1 like

Hallo Bill, Foto’s van de band en sluiting maakt het makkelijker om mee te denken.

Had ze wel al genomen maar vergeten te plaatsen

Iets losser dragen. Andere sluiting erop zetten.

Je arm zet toch wat uit met een stalen band dus vanzelf zit ie weer wat vaster.

Zitten er geen 3/4 of halve schakels bij? Vaak zit er ergens een schakel met een andere afmeting zodat je daarmee kunt spelen om de lengte goed te krijgen.

1 like

Idee is leuk, werkt in de praktijk alleen niet!

Ken dat!

Andere sluiting met microadjustment of een ander bandje. Rubber, leer, canvas…

Kijk anders of Timex iets aanbiedt!

Dit is wat mij betreft de beste oplossing.
Gewoon via AliExpress te bestellen en voor minder dan €20,- ben je klaar.

7 likes

Handig. Dan maar geen timex logo🤣

1 like

Tot mijn verbazing zit er idd mega verschil tussen ochtend en avond. Van een horloge die volledig om mijn pols kan draaien. Naar precies goed zittend.

Vind je het goed dat ik ook een voorbeeld laat zien waar ik dit ook heb? Bij een generieke band waar de clasp vervangen kan worden is er wel een oplossing. Maar wat denk je hier van:

Schitterend horloge:

IMG_0462

IMG_0011

Maar die band…

0a856054-2a34-4ad7-af1d-518763043b77

Precies zoals jij het hebt. Hij kan 1 stand groter, dat ziet er niet uit. En 1 stand strakker is te strak.

1 like

Hopeloos op zo’n ouwe band.

1 like

Ben wat afgevallen en daarom zit hij nét niet meer lekker.

1 like

Das toch simpel op te lossen.

en nog lekker ook

3 likes

:weight_lifting_man:

2 likes

1 like

Geen idee of dit bij de wat beter geïsoleerde pols ook verschil maakt, maar bij mijn t-rex pols heb ik iets ontdekt.
Vaak moet ik bij de meeste horloges, alle links (soms een paar over, maar meer dan het gros op HF) verwijderen. Vaak zit de band dan ruk… Net te strak of net te los, vooral zonder micro afstelling.

Als je de band andersom monteerd (dus de sluiting in tegenovergestelde richting), valt het scharnierende blikken deel anders om de pols.

Andere optie, een extender. Zo behoud je de orginele sluiting met het orginele logo.
Normaal zou je die gebruiken als je de max lengte bereikt hebt of wanneer er geen schakels meer te vinden zijn. Maar het geeft je wel extra micro afstelling. Zoiets;

Heb ik ook. En tussen zomer en winter zit er ook verschil.
Jij komt uit de medische sector. Moet verklaarbaar zijn.

Decompensatie cordis

Da’s wel heel dramatisch. Dan ben ik al 50 jaar een wandelende tijdbom.

1 like