(Te) korte minutenwijzer bij budget horloge.

Beste forum leden,
Het valt me op dat de goedkopere horloges vaak (veel) te korte minutenwijzer hebben. Bij duurdere klokjes, loopt de minutenwijzer verder door en hoef je geen (denkbeeldige) lijn trekken naar de exacte minuten.
Ik heb daar geen verklaring voor en dat zal ook niet voor ieder merk gelden, maar mij valt het wel op.
Kan me niet voorstellen dat het kostenbesparend is, die 2 a. 3 mm. lengte van de wijzer.

1 like

:grin:

Je begon zo goed…

7 likes

Mogelijk kunnen ze hierdoor wel een bestaande wijzerset uit een catalogus of van een ander model van hetzelfde merk gebruiken wat wél een kostenbesparing zou zijn. Als je de wijzers altijd specifiek voor elk model gaat ontwerpen dan kun je de lengte van de wijzers netjes op maat maken.

3 likes

Denk inderdaad dat ze bulk wijzertjes inkopen voor de kwantumkorting en die in ieder model proppen. Hetzelfde met uurwerkjes die passend gemaakt worden met extra ringen.

Dat laatste is overigens gewoon prima

Klopt. Stomme goedkope horloges ook. :expressionless:

7 likes

Is dit een duurdere of goedkope wijzer ?

2 likes

Haha. Heeft ie zich de quartz shitter versie laten aansmeren :joy:

4 likes

Oeps, sorry :pray: en om misverstanden te voorkomen; dat geldt niet voor ieder horloge, waarvan ik persoonlijk vind dat de wijzer iets te kort is.

Zoiets bedoel je?

4 likes

Niemand wil dat ding :joy: ik maak niet eens een grap :sob::grin:

1 like

Komt vast door die wijzer.

3 likes

Nee, dat is prima. Als voorbeeld, hierbij;

Hly fcking sh*t! Wat is dat?! Rijdt het in een pick-up?!

2 likes

Het is ook maar als voorbeeld en toevallig ook in de “budget klasse”. :grinning_face_with_smiling_eyes:

In all fairness, het origineel is ook niet perse gezegend met een formidabele minutenwijzer

3 likes

Per se een lange minutenwijzer willen hebben, is dat net zoiets als in een dikke patserbak rondrijden?

2 likes

Klopt. Het is echter wel een redelijk vet horloge. (Voor een survivaltocht etc.)
Mijn voorbeeld is ook 10 x goedkoper…

De luchtversie is niet veel beter qua wijzerlengte.

De wijzers zijn niet te kort maar de wijzerplaten te groot.

Ik ben ook niet slank alleen te lang voor mijn gewicht. :wink:

7 likes

Toen de explorer groeide van 36 naar 39 waren de wijzers hetzelfde gebleven en dus te kort meen ik me te herinneren .
Dus ook Rolex maakt(e) horloges met te korte wijzers.

2 likes