te mooi om waar te zijn? (pam00177)

Ik ben me aan het oriënteren voor een pam00177. Op chrono24 staat er een te koop zonder papier en doos bij een particuliere verkoper uit Turkije . Dit voelt voor mij te mooi om waar te zijn, maar ik wil niet meteen van het slechtste scenario uitgaan. wellicht willen jullie je mening geven, of tips om te echtheid te controleren.

(Panerai Luminor Marina voor € 3.100 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24)

Je zegt het zelf al voordat je schrijft niet van het slechtste scenario uit te willen gaan :slightly_smiling_face: Je leest hier vaak ‘buy the seller’. Als deze persoon nu talloze positieve reviews had zou het een ander verhaal zijn maar deze man is verkoper sinds 2023 en heeft nul positieve ervaringen. Wat jij met je geld doet laat ik aan jou maar ik loop hier met een boog omheen.

2 likes

Voor wat betreft echtheid heb ik geen idee.
Voor de rest: volg je onderbuikgevoel

1 like

Als iets te mooi is om waar te zijn…

1 like

Twijfel? Niet doen! Beter ergens een paar honderd meer uitgeven, maar zekerheid hebben!

De fakes zijn tegenwoordig zo goed, zonder papieren niet van echt te onderscheiden… daarom zou IK zo´n horloge zonder papieren nooit kopen. Zonder te weten waar het vandaan komt!

Wellicht kijk ik er overheen, maar kun je reviews zien van prive verkopen op Chrono24?

Sommige horloge makers controleren bv Rolex niet meer op echtheid de fake rolexen zijn zo goed gemaakt dat ze hun vingers er niet meer aan branden.

en

en

Je geeft zelf het antwoord al. Ik zou dit never nooit niet aandurven, temeer omdat je ‘m zelf op voorhand niet kunt zien. En op basis van deze foto’s kun je geen duidelijkheid over de echtheid krijgen. Iets erbij en je gaat voor zekerheid

1 like