Ik draag alles maar ben heel voorzichtig. Wat mij betreft zijn kleine krasjes en gebruikssporen te voorkómen. Al mijn horloges hebben volgens mij nul gebruikssporen. Of het zou zo moeten zijn dat je microkrasjes krijgt doordat een katoenen overhemd soms over het horloge schuift…
Ik vind persoonlijk dat elk horloge gedragen kan en moet worden. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
Misschien als je het als belegging koopt dan draag je het niet, maar daar valt deze niet onder denk ik.
2/7 zijn beater. Die draag ik zorgeloos.
De andere 5 ben ik voorzichtig mee.
Maar pas om de pols kun je er echt van genieten, dus gewoon dragen.
Hoe zit dat? De radium is gevoelig voor vocht? Of is er een mogelijkheid dat de radium ontsnapt dmv condens?
Gewoon dragen natuurlijk. Ik hou niet van dat benauwde. Het zijn gebruiksvoorwerpen.
Ik ben geen Seiko fan, maar dit is wel een héél erg mooie. Wees er zuinig op, maar dat ben je geloof ik al
Het houtenpak aan krijgen en splinternieuwe, ongedragen horloges achterlaten is ook zonde.
Ik heb een horloge wat absoluut niet mag beschadigen. Die draag ik alleen bij trouwerijen.
Een vakantiehorloge. Dat horloge wordt bloot gesteld aan het strand en stop 'm in een schoen als ik ga zwemmen.
Mijn dagelijkse horloge: ben ik altijd wel voorzichtig mee, maar doe 'm alleen af bij het klussen of werk in de tuin.
Zo heeft ieder horloge bij mij zijn eigen gradatie hoever er krasjes op mogen komen.
Klopt! Radium is heel gevoelig voor vocht. Het heeft vaak een heel mooi patina, cappuccinobruin tot karamelkleurig.
Maar als er vocht bij komt wordt het groen. Veel vocht kan radium zelfs zwart laten kleuren.
Dat ken ik zeker, deze draag ik ook zelden om dezelfde reden
Gekocht ter gelegenheid van m’n 50e verjaardag.Wordt alleen gedragen bij bijzondere gelegenheden en zo hou ik hem bijzonder
Alle horloges kunnen gedragen worden maar ik moet zeggen dat ik met het merendeel heel erg voorzichtig om ga. Ik probeer ze zolang mogelijk kras en buts vrij te houden.
Ik draag ze allemaal hetzelfde.
Een littekentje meer of minder maakt niet uit.
Dat heeft ook zijn charme!!!
Gewoon dragen en je ding doen .
Ik ga met mijn horloges net zo om als met mijn lijf. Je let op dat het niet kapot gaat, en toch komen de ‘gebruikssporen’ met de jaren. Om de vergelijking verder door te trekken, ik ben geen fan van cosmetische ingrepen. Ik zal dus ook niet snel mijn oldtimers (laten) polijsten. Haalt de ‘scherpe kantjes’ weg.
Ik draag mijn Grand Seiko niet wanneer ik tuinwerk doe, daar heb ik een titanium Citizen voor . En voor het sporten heb ik mijn G-Shocks.
Ik heb dus verschillende horloges die ik bij verschillende gelegenheden gebruik.
Oh ja, voor verjaardagen uiteraard mijn verjaardagshorloge .
Mooie Edox, nog niet eerder gezien
Dragen! Daar zijn ze voor. Zeker zo’n mooie Seiko. Doe ik ook, alles wat ik heb zit afwisselend om de pols.