Te mooi om wel of niet te dragen ?

Voor mij deze Goldfeather van Seiko.

Ik zou niet willen dat er ook maar een krasje op komt, maar alleen als ik het horloge draag kan ik er echt van genieten.
Dus ik draag deze Seiko met enige voorzichtigheid.

Wat ik wel gemerkt heb in het verleden, hoe voorzichtiger ik met het horloge doe, hoe eerder er een kras op zit :thinking:

Hoewel deze Seiko niet de enige is die ik met voorzichtigheid draag is deze wel nog uitzonderlijk mooi na ca 60 jaar

Heb je zelf horloges die je niet draagt dat je bang bent voor beschadigingen slijtage vocht of wat dan ook ?

65 likes

Neen, het is uiteindelijk maar een gebruiksvoorwerp voor mij.

10 likes

ja, alles met radium lume wordt extra voorzichtig gedragen i.v.m. mogelijke vochtschade.

4 likes

Zelfde gewoon dragen, generatie na ons…tja die gooien hem in de prullenbak.

4 likes

Schitterend mooie gold feather!

Doet mij een beetje denken aan CREDOR…

1 like

Ik draag al mijn horloges, ook vintage. Sommige ben ik natuurlijk wel voorzichtig mee. Ik ga geen tegels leggen met een Omega om.

11 likes

Gewoon dragen, al moet je er natuurlijk niet de tuin mee aanharken :face_with_raised_eyebrow:, daar heb je andere horloges voor.

3 likes

Daar heb je harken voor.

28 likes

Ja, deze heb ik gehad en om die reden weer verkocht.
Uiteindelijk is het niet mijn doel om een horloge niet te dragen :joy:

3 likes

Ik draag ze ook gewoon allemaal maar ben er altijd wel beetje voorzichtig mee. Kleine krasjes komen er evengoed wel op na verloop van tijd…

3 likes

Horloge is een gebruiksvoorwerp, dragen dat ding en ja…krasjes, deukjes en butsen horen daar zeker bij

3 likes

Een horloge dat niet gedragen wordt is echt zonde. Dat is het voor. Het is gemaakt om te slijten en te dragen.

2 likes

ik ben een “knutselaar” en zit dan ook veel in m’n “mancave” :slightly_smiling_face:
dat houd in dat ik veel slijp, boor, las, zaag, hamer en nog vele andere dingen.
ik wissel bijna iedere dag wel van horloge en kijk niet of ik een goedkoop of duur model op de pols draag.
dus die kunnen allemaal wel eens de “mancave” gezien hebben :blush:
wat ik wel weet is dat geen enkele erfgename die dingen zal dragen, dus waarom moet ik voorzichtig zijn?
ze gaan maar zolang mee als ik leef, dus… :wink:
zou zo maar kunnen, dat als ik er niet meer ben, ze allemaal naar een kringloopwinkel gaan :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

You made my day :joy:

2 likes

Waarom niet? :joy:

3 likes

Heb dat een beetje met een van mijn polerouters.

De rest draag ik gewoon.

2 likes

Nee, wabi sabi :disguised_face:

2 likes

Dat kost extra en smaakt ook nog eens goed bij de sushi…

2 likes

Ik draag alles. Voorzichtigheid is bijna een automatisme geworden. Kleine krasjes en draagsporen zijn echter niet te voorkomen. Het eerste krasje op een NA is altijd balen maar ik heb er dan ook weer snel vrede mee.

6 likes

Trek mijn nieuwe horloges eerst even langs de spachtelputz muur zodat ik ze daarna onbezorgd kan dragen.

7 likes