Ik ben mij aan het oriënteren om mijn eerste vintage horloge aan te schaffen. Ik ben er al vrij zeker van dat ik ga voor een Omega Seamaster uit de jaren '60.
Nou stuitte ik onlangs op deze prachtige Seamaster:
Ik heb alleen een beetje mijn twijfels over de authenticiteit. De verkoper zegt dat het referentienummer in de caseback 166.037 is. Wanneer ik zoek op dit referentienummer, kom ik een mix van Seamasters en Genèves tegen. Daarnaast is er, zoals te zien op de foto’s op chrono24, geen zeepaard achterop de caseback te zien.
Mijn –ondeskundige– onderbuikgevoel zegt dat dit horloge oorspronkelijk gemaakt is als Genève en dat er later een Seamaster wijzerplaat in is gezet. Delen jullie dit gevoel?
Daarnaast heb ik ook zo mijn vraagtekens bij de band. Ik vind deze alleen maar op Genèves uit dat tijdperk…
Ik hoop dat jullie hier meer verstand van hebben dan ik en dat jullie mij kunnen helpen in mijn zoektocht!
Eens. Ook ben ik niet zeker over de kroon. De band lijkt mij daarnaast niet origineel (foto’s bijgevoegd ter referentie). Bovendien is ‘Swiss Made’ onderin de dial haast onleesbaar. Kan aan de invalshoek van de foto liggen.