IK heb een steinhart oceon 2 en de buitenring is zo scherp en uit 2 delen.
Hij blijft hangen in mijn kleren waardoor hij altijd verdraait.
Hoe kan dit opgelost worden.
Wil er wel bij zeggen dat ik niets ken van horloges op gebied van herstelling of zo.
Weinig aan te doen. Of je moet er met een polijstwiel overheen.
Bezel los halen en drupje secondelijm er onder.
Draait ie nooit meer.
@flowert hoe heb jij die van jou vastgemaakt?
Ik had nog een restje Play-Doh in de juiste kleur. Zit als een huis.
Ik heb de mijne met een vijl bewerkt met grote handvaste bewegingen, nergens last meer van.
Genoemd probleem staat haaks op alle loftuitingen over de afwerking van Steinhart. Zouden ze daarom bij bosjes tegelijk worden aangeboden op Uhrforum?
Had de bezel nu uit 1 stuk bestaan en niet zoals nu met een overlangse inkeping dat was er waarschijnlijk geen probleem geweest.
T-shirts dragen
Ok, nu even serieus. Wou ik gelijk doen maar ik werd gestoord
Geen idee hoe een Steinhart technisch in elkaar steekt maar waarschijnlijk zit er onder de bezel een retainer spring. Dat is een ring met opstaande randjes waar de bezel overheen valt.
Die randjes staan een beetje schuin zodat de bezel de ene kant op geblokkeerd wordt en de andere kant op er net overheen klikt.
Misschien kun je de bezel eraf wippen en de randjes voorzichtig iets meer buigen.
Het gaat om de groene randjes. Met de blauwe puntjes valt ie in de kast.
Een bezel kun je makkelijk met een goedkoop wippertje los wippen.
Hey,
Dat is misschien een oplossing dat het verdraaien tegengaat,maar de oorzaak is het blijven haken natuurlijk.
Sommige zeggen stuk afvijlen maar zoals je misschien op de foto kan zien is dat niet zo simpel dank zij die horizontale inkeping.
Submariner kopen?
Hahahaha,das een directe oplossing dat wel.
Maar dan zit ik hier met een horloge op overschot en geld te weinig voor de sub.
Ik zie het op die foto sowieso niet. Heb je een duidelijkere foto met wat je bedoelt?
Was me eigenlijk nooit opgevallen. Zijn er niet meer eigenaren met dit probleem?
Scherp randje hoor!
Das pas een goede foto se,nu zie je duidelijk het probleem.
Los dat maar eens op,hahahaha.
Man, die rand is echt steenhard!
OK. te flauw, ik geef het toe…
Wel nen hele goede grip.
Een jaar of 10 intensief dragen lost het wel op.
Verder denk ik dat je hier weinig aan kunt doen behalve afronden maar dat lijkt me niet te doen met de hand.
Je kunt misschien een andere bezel met een ander profiel monteren, dat lijkt me de makkelijkste optie.