Te snel....VEEL te snel

Hoi allen,

Gisteren kwam een door mij bestelde Getat binnen. Mooi hoor…
Maar na opwinden, nu 24 uur later, blijkt hij inmiddels DRIE UUR voor te lopen…
“Beetje” te veel van het goede. Ik heb al een mailtje naar China gestuurd, maar hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Foto’s volgen morgen;)

Dick

Spiraal van de balans gemagnetiseerd.

dat is ook het eerste wat in mij opkomt. kleine ingreep om het te verhelpen… een horloge maker even laten kijken… :slight_smile:

Op de luchthaven een paar keer door de scanner gehaald ? :S

Hmmmm, zou kunnen.
Gelukkig niet door de scanner van de douane, want extra heffing zat er niet op. Dat scheelt toch weer, zelfs op een relatief laag bedrag! ;)(tu)

Bedankt voor het antwoord mannen, ik ga eens een horlogemaker opzoeken. Moet het horloge daarvoor uit elkaar? Kan dat zo vanaf de buitenkant?

Dick

Magnetisme komt uit heel veel bronnen, als jouw horloge naast een tablet hoes met magneetsluiting heeft gelegen tijdens transport dan kan dat al voldoende zijn.

Inderdaad magnetisme, verkleefde spiraalveer, soms blijft de spiraalveer ergens haken aan de balanskloof, door een schok de spiraalveer achter het pennetje van de verstelsleutel geschoten. Ik ben erg benieuwd, houd je ons op de hoogte?

Heb ik ook gehad met een GETAT, echter pas na een paar jaar.
forumlid Seikoos-san heeft 'm van mij overgenomen en weer goed aan het lopen gekregen, een aanrader.

Gr. Marc

Kijk Gio, dit is een echte Sprinter…:stuck_out_tongue:

Ik ben op dit moment niet zo mobiel ( gisteren knieoperatie), maar als ik weer kan lopen, ga ik even op zoek naar een horlogemaker. Heeft iemand goede ervaringen met een vakman in de buurt van Purmerend?

Dick

in de buurt van Purmerend?.. Kalle Slaap… in Noordschermer…
Niet dat ik ervaring heb met zijn werk… maar ik heb de nodige dingen van em geleerd… :slight_smile:

Hahaha … toch weer een mooi exemplaar Dick (:smiley: Clean! Kalle is een goeie. Beterschap :+

Dick V Schreef:

Kijk Gio, dit is een echte Sprinter…:stuck_out_tongue:

http://i4.photobucket.com/albums/y149/Zetter/Horlo
ges/910c174fbc9d37130edbba9cf8475f38.jpg

Ik ben op dit moment niet zo mobiel ( gisteren
knieoperatie), maar als ik weer kan lopen, ga ik
even op zoek naar een horlogemaker. Heeft iemand
goede ervaringen met een vakman in de buurt van
Purmerend?

Dick

Dank je Gio, voorlopig loopt het klokje harder dan ik…
Bedankt heren, ik ga die mijnheer Slaap eens contacteren…Noord-Schermer is inderdaad dichtbij!

Dick

Kleine update:

Mailtje terug van de heer Tat uit China:

(Vrij vertaald): “Ik controleer ieder horloge voor hij vezonden wordt, en toen liep hij goed.”

Tja, zo lust ik er nog één, dat zal best…
Maar goed, hij biedt ook aan hem terug te sturen. Voorlopig kijk ik eerst hier wel even rond.

Dick

Vandaag met mijn “snelle Chinees” naar Kalle Slaap in Grootschermer geweest. Wat een buitengewoon vriendelijke en deskundig overkomende man! Hij zag al heel snel wat het euvel was, en dat wordt nu verholpen. Hij loopt de klok nog even helemaal voor mij na, zaterdag kan ik hem weer ophalen. Hier vanuit Purmerend een leuke rit, en in het winkeltje van Kalle voel ik mij toch als een kind in een snoepwinkel, dus ik kijk er nu al naar uit!

Dick

Dick V Schreef:

Vandaag met mijn “snelle Chinees” naar Kalle Slaap
in Grootschermer geweest. Wat een buitengewoon
vriendelijke en deskundig overkomende man! Hij zag
al heel snel wat het euvel was, en dat wordt nu
verholpen. Hij loopt de klok nog even helemaal
voor mij na, zaterdag kan ik hem weer ophalen.
Hier vanuit Purmerend een leuke rit, en in het
winkeltje van Kalle voel ik mij toch als een kind
in een snoepwinkel, dus ik kijk er nu al naar
uit!

Dick

Ben benieud wat t euveltje was.

“Plakkende veer”, in dit geval waarschijnlijk door magnetisme. Kan ook door oude olie, maar bij een nieuw horloge niet erg waarschijnlijk…

Dick

Hoeft geen oude olie te zijn. Nieuwe olie plakt ook prima. Bijvoorbeeld bij het smeren van de ankersteen teveel gebruikt.

Ja, daar zeg je wat. Zou ook best kunnen.
In ieder geval, Kalle gaat het verhelpen…

(tu)

Dick V Schreef:

Ja, daar zeg je wat. Zou ook best kunnen.
In ieder geval, Kalle gaat het verhelpen…

dat “klein kind in de snoepwinkel” gevoel heb ik ook altijd bij Kalle, ik heb zijn open dag bezocht, en ik ben later nog eens langsgeweest…

in mijn ogen een op en top vakman, liet me even over de schouder meekijken bij het monteren van een manufactuur kaliber… weet even niet meer welke… kan wel eens een Vacheron Constantin geweest zijn… of een Patek philippe… iets van die strekking… hij heeft echt de passie voor het vak…

't gaat helemaal goedkomen met jouw horloge!