Te veel geboden op een Citizen diver ?

Denk dat deze bieder zich een klein beetje heeft vergist!!

2 likes

Oeps, de reserve price is wel gehaald :joy:

2 likes

ik denk dat zijn vinger trilde!! :point_up_2:

1 like

Ai duur foutje. Een bod is toch bindend?

Een quote van de site:

“Het is niet mogelijk om het door u geplaatste bod terug te trekken. Elk bod is namelijk een rechtsgeldig bod en blijft geldig totdat er een hoger bod op het kavel uitgebracht wordt. In het geval er op het kavel een reserve price is ingesteld en het geaccepteerde bod is lager, dan blijft het kavel onverkocht.”

Het is dus bindend, duur foutje!

Wow, goede deal voor de verkoper! Het is een prima horloge (al is deze niet in geweldige staat), maar deze prijs is niet erg realistisch. Ik denk dat ik mijn Citizen ook maar eens aan ga bieden :wink:

Ach, over een jaar of 10 als de pijn wat weg is heb je wel een mooi verhaal. :ok_hand:

2 likes

Valt mee denk ik, de aanbieder is een pro en dan heb je ook bij Catawi 14 dagen retourrecht, daar gelden andere regels voor dan bij particuliere aanbieders.

1 like

Iemand had een keer over de 300 euro geboden op mijn Seiko. Ik heb veilingmeester Jeroen bericht dat het niet waar kon zijn en zeker niet waar voor het geld. Dus het is netjes in overleg verwijderd.

Kavel wordt uiteraard niet betaald, en dit kavel wordt opnieuw aangeboden door de verkoper.

Oeps, duidelijk geval van 'n nulletje teveel!

Aan de andere kant, als je 'm echt wil hebben, is dit wel de manier om er zeker van te zijn dat je niet wordt overboden.:wink:

2 likes

Aiiiii…!

Het getoonde horloge is een NY0045, met goudaccenten op de wijzerplaat en (voorheen) met goudkleurige kroon en bezel. Zelfs 110 is behoorlijk aan de prijs in deze toestand…

1 like

Over Catawiki in het algemeen; mensen laten zich daar en bij andere veilingsites veel te veel leiden door het gevoel te moeten “winnen”, en verliezen hierdoor vaak de reële prijs uit het oog.

Daar komt bij dat ik bij de veilingen van de lager geprijsde horloges vaak het gevoel krijg dat mensen de site Watch2day leeg hebben gekocht om ze vervolgens voor adviesprijzen daar te willen verkopen.

Ik kijk al een tijdje niet meer op Catawiki… Misschien dat er in het hogere segment meer reëel geboden wordt?

Redelijkheid en billijkheid…

2 likes

heel af en toe zie je wel een koopje. Maar dat is eerder uitzondering dan regel inderdaad.

Op Kakawiki wordt vaak te veel betaald voor het aangebodene, me dunkt.

Alsof die bieder dat bedrag ooit gaat betalen. Dat een bod bindend is betekent niet zo heel veel, zeker niet om zo’n bedrag als dit.

Ook wel overwogen om mn horloges daar te flipperen vanwege die reden. Maar ik doe dat toch veel liever via dit soort fora.

Er wordt daar veel te veel rommel aangeboden door steeds weer dezelfde handelaars, hier en daar wel iets interessants, maar niet meer dan dat. Helaas is dat een beetje de indruk die ik ervan heb na een tijdje de veilingen te volgen…

Nog andere wijzers gemonteerd ook…

1 like