Ik moest voor mijn werk bij mensen langs met alleen een iPad, dat ding heeft een magneetsluiting. Vlakbij dus op de fiets, op het heetst van de dag. Dan doe ik altijd als ik dat van te voren weet kwarts om vanwege die magneet. Die zat op leder. Rustig gefietst, viel allemaal best mee met de hitte, het was maar 2 uurtjes en toen in de relatieve koelte (24 graden) van mijn woning de dag verder gewerkt.
Maar wel gaan sporten. Binnen zonder airco met een SKX op staal (G shock vergeten). Die mocht lekker mee de douche in.
Te warm voor een horloge ken ik dus niet.
Alleen leer - helemaal geen last
Prima weer voor een klein horloge aan een Perlon band. Luchtig, “traploos” verstelbaar. Wat kan je meer willen?
??! Speciaal uit voorzorg een kwarts om?
Vanwege een magneetsluiting(kje)? op een IPad?
Dat hoesje heeft best sterke magneten. Heb ik weer een reden om een keer dat ding om doen.
Voor mij heeft de temperatuur geen invloed op het dragen van een horloge. Of het nu warm is of koud, hij moet om de pols !!!
Die temperatuur doet een hoop dingen met me, maar zonder horloge voel ik me naakt. Ik heb wel op alles (waar mogelijk) stalen of rubberen banden gezet. Vandaag is Monsterdag.
Ik moet mijn horloge wel om, anders loop ik voor lul met die witte streep om mijn pols
Inderdaad geen horloge. Voor leer is het te zweterig en met deze ellendige temperaturen is mijn pols standaard zo opgezwollen dat vrijwel geen enkele stalen band meer past.
Iedereen heeft natuurlijk gelijk veb het dragen van een horloge maar leer echt niet dus nu maar ff batterijtje in de oude Swatch gezet, haha tien jaar plus, overleeft alles, batterij erin en gaan. Mooie dag voor iedereen!
Zonder horloge voelt raar. Staal (niet te strak) zit prima op warme dagen.
Deze vakantie er achter gekomen dat je, als je gaat snorkelen, een rubber band moet gebruiken.
Op het strand in de brandende zon kan hij een gaatje losser in in het water snel weer wat strakker, anders moet je hem opduiken.
Meer geluk dan wijsheid dat ik er sinds kort één heb.
En nog van titanium ook. Deze blijft. (Denk ik, want de ervaring heeft geleerd dat dingen snel kunnen veranderen.)
In februari was ik op Malta en wat mij opviel - ondanks dat het nog maar 17 graden was - dat iedereen staal droeg. Werkelijk niets anders gezien, en ik let daarop (tot vermaak van mijn reisgenote)
Voor mij is het rubber, NATO en perlon wat de klok slaat.
Gewoon een Tissootje op Hirsch Carbon… Geen probleem. Geen zweetband. Toch 32 graden op ons vakantieadres.
Deze doet het prima in de zon.
Doe hem overigens wel af, als ik naar het strand ga. Wil hem niet blootstellen aan het zoute water.
Ik draag altijd en overal een horloge, dus ook met warm weer.
Vandaag meerdere malen mijn Seiko mm300 af gedaan. Te zwaar en voelt niet lekker.
Leer zou ik op dagen als dit niet dragen. Stalen band een tandje wijder zetten. Maar zou het nog warmer worden dan stop ik even met dragen van horloges.
Gr