Te weinig draagtijd

maar waarom eigenlijk… ? Soms is het misplaatste zuinigheid denk ik.

http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/A%20-%20WATCHES/BREITLING%20W/BREITLING%20B2/34tetc6.jpg.html

http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/A%20-%20WATCHES/BREITLINGINTRUDER-1.jpg.html

Is het geen zefbescherming bij die eerste? IK krijg er spontaan hoofdpijn van. Allemachtig, wat een drukke wijzerplaat. Dat moet de kampioen cijfers op één plaat zijn :wink:

Als je daarmee bedoelt dat je bang bent om hem te beschadigen, herken ik dat wel. Anderzijds doe ik mijn duurdere klokken alleen op bijzondere gelegenheden om, waarmee dat voor mij ook iets bijzonders is.

Ik zie het als een welvaartsprobleem :slight_smile:
We kunnen maar ergens ‘last’ van hebben…

Ik draag ze soms wel alsof ze van glas zijn inderdaad. Meestal gaat hij thuis gelijk weer veilig in de horlogedoos en de G-shock weer om de pols. Ik vraag me ook dikwijls af of een “duur” horloge wel aan mij besteed is. Blijkbaar kun je ook te zuinig zijn op je spulletjes :wink: zo zuinig dat je er niet van kunt genieten.

@ Lexor: ja, dat is een drukke wijzeplaat, maar die heeft zo’n prachtige sunburst-dial, daar smelt je gewoon voor…echt waar.
OOk jarenlang naar gezocht om eentje in deze staat te vinden.

@ Will: inderdaad - deze zou ik eventueel nog ooit es durven wegdoen, maar ik heb bv. ook een Marine Chronometer van Omega - man, die draag ik hooguit twee keer per jaar - gewoon doodsbang dat die iets zou overkomen.
En dat is een horloge dat géén seconde verkeerd loopt. ( per jaar )
Maar die marine Chronometer gaat nooit of nooit weg.

Deze draag ik ook (té) weing - reden dat ik er te laat achter kwam dat lichtere wijzerplaten mij minder kunnen bekoren. Heb er zelfs geen eigen foto van :smiley:
Dan maar eentje van tinternet :wink:

Het is wel een van mijn weinige day-dates.

Ik zou zeggen…verkopen voor een prikkie aan onderstaande :wink:

Vind die witte wel ontzettend gaaf

Ik heb gelukkig een Breitling gekocht met hier en daar een krasje, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over eentje extra. Als ik een mint exemplaar zou hebben zou ik waarschijnlijk precies hetzelfde hebben, dat perfecte wil je gewoon kost wat kost bewaren terwijl het natuurlijk gewoon een gebruiksartikel is.

Tja… Ach, het is wel waar wat iedereen zegt.
De eerste kras doet immens pijn en staan de tranen op het punt om in overvloed naar buiten te storten…
Mja dan wordt het wel minder en krijgt het horloge wel wat meer karakter…
Ik weet dat ik mijn Explorer nieuw kocht en hem bijna meer vertroetelde dan iemand zijn eerst geborende…
De eerste krasjes waren dan ook reden genoeg om in een soort diepe put van depressie te raken…
Mja… Om hem dan maar niet te dragen vind ik nog erger…
Al met al, het is maar een horloge, al denken wij daar soms anders over…

Pieter.

idd Een horloge is om te dragen.
En een beetje karakter zal zeker een Breitling niet misstaan.

Grt.

WOW WOW … dragen als een malle :}

Dure horloges hoeven eigenlijk helemaal geen kwaliteit te hebben; met op de boekenplank liggen gaat er heus niets stuk…

Marc-B1 Schreef:

@ Lexor: ja, dat is een drukke wijzeplaat, maar
die heeft zo’n prachtige sunburst-dial, daar smelt
je gewoon voor…echt waar.

Die blauwe sunburst is erg mooi :wink:

P.S. Uit belangstelling, gebruik je al die cijferjes, afgezien van de chrono, wel eens ergens voor?

Ogenblik Schreef:

Dure horloges hoeven eigenlijk helemaal geen
kwaliteit te hebben; met op de boekenplank liggen
gaat er heus niets stuk…

Zo had ik 't nog niet bekeken.
Dat maakt de wishlist gelijk 3x groter :slight_smile:

lexor Schreef:

Marc-B1 Schreef:

@ Lexor: ja, dat is een drukke wijzeplaat, maar
die heeft zo’n prachtige sunburst-dial, daar
smelt
je gewoon voor…echt waar.

Die blauwe sunburst is erg mooi :wink:

P.S. Uit belangstelling, gebruik je al die
cijferjes, afgezien van de chrono, wel eens ergens
voor?

Lol, ik heb ze al eens proberen te tellen. Ik dacht dat iemand op watchuseek het ooit gedaan had. :smiley:
Maar neen dus. Heeeeeeeel af en toe eens de stopwatch, maar daarvoor vind ik een ana-digi veel makkelijker.

Het is gewoon een bloedmooi horloge…

Kan het goed begrijpen… ben zelf ook zuinig op m´n klokkies!

Maar ben nu op een punt aangekomen dat ik denk, als ik al zo´n duur klokkie heb, dan wil ik hem dragen ook!

En tja, als je hem draagt krijgt het krassen… dus daarmee moet je leren leven!

Ik pas nog steeds op, gewoon even de hand achter de rug als je lang een metalen deurpost loopt e.d.

Maar in de doos? Nee… dat is zonde!! Want alle 5-7 jaar moet je het horloge een servicebeurtje gunnen… of je hem nu draagt of niet… dan liever gedragen en daarna ziet hij er weer uit als nieuw!!

Oeh, die witte superocean vind ik erg gaaf! Ruilen voor een longines met zwarte wijzerplaat? :wink:

Erik11 Schreef:

Oeh, die witte superocean vind ik erg gaaf! Ruilen
voor een longines met zwarte wijzerplaat? :wink:

Ruilen zou ik wel willen doen,maar ik ben zeer kieskeurig: een andere Breitling of een Rolex of eventueel een Omega Speedmaster met saffierglas en een patrijspoort aan de achterzijde :smiley:

Zeer herkenbaar …, de reden dat ik mijn Tudor Prince Chrono heb weggedaan. Heb daar nog wel eens spijt van, zo’n mooi horloge. Maar als ik hem niet draag, dan knaagt dat aan me.

Heb op dit moment alleen maar gebruikte exemplaren, met de sporen van mijn voorgangers. Voor mij relaxter en goedkoper in aanschaf …:wink:

+1
En dan zo’n horlogeband die scheef is.

Brrrrrrrrr.

:wink:

Elf.