Teaser ... binnenkort inkomend :)

Het verhaal volgt zeer binnenkort, maar ik wilde jullie dit plaatje alvast niet onthouden … ik kijk er erg naar uit om hem om de pols te hebben! :smiley:

21 likes

Mooie verschijnen met die sub dials en opgelegde indices!

Mooie aanwinst, dat wordt genieten :+1:

Mooi hoor! Top uurwerk ook de valjoux 7733 gok ik :wink:

Heel gaaf ook op die racing strap!

Ok, hier is alvast het verhaal :slight_smile:

Ik had ooit een ratjetoe aan onderdelen; een Valjoux 7733 uurwerk in prima staat (uit een Helsbro horloge), een NOS Zwitserse RVS kast, wijzers die niet echt mooi waren en een nogal saaie wijzerplaat. Dat zat als een soort “Frankenhorloge” in die RVS kast, maar ik vond het eigenlijk niks. Erger nog, de originele Helsbro plaat was er nog, maar die had ik bij een horlogemaker achtergelaten omdat hij er misschien nog iets leuks mee kon doen! (excuus, dat is jaren geleden, toen ik nog een groentje was :stuck_out_tongue: )

Een tijd geleden ben ik met @meisink (Marijn) in contact gekomen, en heb ik hem voorgelegd dat ik graag iets wilde met al die onderdelen. Samen met Marijn heb ik vervolgens een mooie wijzerplaat uitgezocht op EBay, waarbij één van mijn eisen was dat die niet van een “groot” merk moest zijn; ik wil geen Franken-Heuer om de pols bijvoorbeeld :wink: Zo hebben we ook de wijzers uitgezocht. Toen de plaat binnenkwam bij Marijn bleek hij te groot te zijn; dat heeft hij perfect passend gemaakt.

Het is dus inderdaad nog steeds een Valjoux 7733 “Frankenwatch”, maar wel eentje met een echt jaren zeventig karakter, en belangrijker; naar mijn smaak! Ik vind hem zo met de kast, plaat en wijzers helemaal in balans.

Wijzers met verkleurde lumen waren nog net iets mooier geweest, maar je kunt niet alles hebben :wink: De band had ik overigens al, maar die past er ook prima bij.

Binnenkort om de pols, en dan volgen er ook meer foto’s!

3 likes

En hier alvast twee voorstellen die het niet geworden zijn:

maar zo is hij uiteindelijk geworden … morgen hopelijk oppikken! :smiley:

2 likes

En hier is ie dan, om de pols :smile:

Valjoux 7733, bijbehorende NOS Zwitserse kast (staal, vaak zitten ze in verchroomde kasten) en een mooie maar niet originele wijzerplaat en wijzers combinatie. Overigens zaten de rode wijzers op de subdials wel degelijk bij de kast, dus het grootste deel hoort toch bij elkaar :stuck_out_tongue:

6 likes