Techne Watches

Zoals jullie wellicht wel weten, heb ik een kleine webshop (www.horlogedomein.nl). Daarmee sponsor ik ook dit forum en een van de afspraken met de moderators is, dat er wat ruimte is voor een review met commercieel tintje maar wel met voordeel voor de forummers.

Het voordeel voor jullie kan zijn:

  • een leuk review (hoop ik) waarmee je kennis kunt maken met een nieuw merk
  • en ding dong… speciale aanbieding… voor forum leden

Hoop niet dat de discussie gaat over de commercie, maar om de horloges zelf :wink:

Horloges die ik verkoop, wil ik zelf ook iets mee hebben. Met Techne horloges is dat het geval. Een “clean” en afleesbaar ontwerp, gebruik van goede materialen die degelijk aanvoelen en moet mechanisch uurwerk hebben. Het werk van een liefhebber die een eigen merk begonnen is.

Wat mij betreft voldoet Techne aan deze voorwaarden. Wat achtergrond…

Het merk Techne werd in 2004 opgericht door Francis, een zwitsers ontwerper en goudsmid. Zijn eerste horloge is de inmiddels uitverkochte Sparrowhawk. Nu is de opvolger uitgebracht, de Goshawk. In het ontwerp waren twee uitgangspunten: afleesbaarheid en ergonomie. De naam Techne komt uit het Grieks. Het houdt in de systematische en praktische toepassing van kennis.

Er bestaan 2 uitvoeringen van de Goshawk, nl. de basis en de Primus uitvoering. De Primus uitvoering van de Techne is gelijk aan de basis versie, maar dan voorzien van:

  • Techne vouwsluiting
  • Techne “custom made” rotor (wat toch iets extra’s geeft aan dit uurwerk).

Het is ook mogelijk om saffierglas er in te krijgen, maar om de prijs toch scherp te kunnen houden is dat een optie.

De kast is van geborsteld roestvrij staal (316L). Het uurwerk is de Miyota 8217. Wat mij betreft een robuust uurwerk van Citizen. Door hiervoor te kiezen, kan het horloge aangeboden worden voor een 219 euro.

Specificaties:
• Diameter inclusief kroon: 44,5 mm
• Diameter exclusief kroon: 41,4 mm
• Bandwijdte: 20 mm
• Dikte kast: 12,5 mm
• Kast van geborsteld 316L chirurgisch staal
• Automatisch uurwerk van Citizen, de Miyota 8217 (met 24 uurs military timer en datum)
• Gangreserve van 42 uur
• Lichtgevende indexen en cijfers van NewLite by Tritec
• Krasbestendig Crystal Silica glas
• 50 meter waterdicht (5 ATM)

Er zijn verschillende banden verkrijgbaar, waaronder canvas en nato. De leren banden zijn van uitstekende kwaliteit leer overigens (zacht en soepel).

Voor leden van dit forum (langer dan 3 maanden aangemeld) is dat ik tot en met 15 maart dit horloge kan aanbieden voor 185 euro ipv 219 euro. De eerste 5 kopers krijgen ook een custom rotor en een vouwsluiting erbij (als je tenminste geen nato band wil). Stuur hiervoor even een PB voor de afhandeling als je interesse hebt.

En dan natuurlijk heel veel foto’s;

De rotor:

Ook mooi op een mesh

Met 24 uur military timer

De vouwsluiting

De lume:

De standaard rotor:

Met aviator band

En tot slot in “golden brown”

Kun jij ook de Techné dial voor de Citizen NY0040 leveren?

Ziet er deksels goed uit! Succes!

hans(tu)

Ik kan de dial ook wel voor je leveren, geen probleem, bij interesse stuur maar even een PB.

Wel erg mooi, maar ik heb mezelf beloofd te sparen voorlopig, dus helaas. Ik moet me beheersen… Ben wel net drie maanden lid hier geloof ik?:wink: Een erg mooi horloge om te verkopen hoor, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Heb er zelf een andere band op gezet. Een zwarte met wit stiksel “holes” bandje van Piero Magli. Maar wat eigen foto’s van gemaakt.

Ondertussen heb ik deze nu zelf enkele dagen achtereen om gehad en loopt zeer nauwkeurig.

De band staat er goed op al zeg ik het zelf :wink:

Dit is nou “gewoon” een leuk nieuw merk (goed gevonden Hans (tu))! Het type horloge is van een bekend thema maar toch eigen door de aparte extra 24 uurs aanduiding (in principe een dag/nacht indicator). Geen poeha, recht toe recht aan voor een wel zeer nette prijs!

Mooi, zeker met die zwarte band met witte stiksels.

Ben me even aan het herbezinnen op wat ik met mijn geld kan/moet doen :slight_smile:
Heb wel alvast je website opgenomen in mijn favorieten!