Technisch vraagje datum verstellen

Bij een chrono met Valjoux 7750 mag je datum tussen een bepaalde tijd niet verstellen.
Wat ik me afvraag of dat bij een chrono met Dubios Dépraz module opbouw ook niet mag tussen een bepaalde tijd?

Bij mijn weten geldt voor horloges dat de datum niet
tussen 22.00 en 02.00 versteld mag worden omdat het mechaniek dan
al met het verzetten van de datum is begonnen.
Je gaat dan het verzetten forceren met kans op schade.

Houthakker Schreef:

Bij mijn weten geldt voor horloges dat de datum
niet
tussen 22.00 en 02.00 versteld mag worden omdat
het mechaniek dan
al met het verzetten van de datum is begonnen.
Je gaat dan het verzetten forceren met kans op
schade.

Nee voor bv. een ETA 2824-2 geld dat niet.

Bij Tag Heuer zeggen ze “Avoid changing the date between 8:00 pm and 4.00 am”

Bij een chrono met Valjoux 7750 mag je datum tussen een bepaalde tijd niet verstellen.
Wat ik me afvraag of dat bij een chrono met Dubios Dépraz module opbouw ook niet mag tussen een bepaalde tijd?

gewoon zekere voor het onzekere nemen en je horloge kwa tijd buiten 20.00 en 04.00 zetten. zit je altijd goed.

2006 Schreef:

Bij een chrono met Valjoux 7750 mag je datum
tussen een bepaalde tijd niet verstellen.
Wat ik me afvraag of dat bij een chrono met Dubios
Dépraz module opbouw ook niet mag tussen een
bepaalde tijd?

Moeilijk he Peter, een vraag lezen:D:D

Heb je hier wat aan?

http://www.dubois-depraz.ch/

Ik weet dat dit bij een 2824 mag omdat de pal voor het verzetten flexibel is. Ik zou bijna denken dat het bij de chrono ook zo is, omdat de chrono puur modulair is.
Aan de andere kant zou ik even het antwoord afwachten van een horlogemaker :wink:

Ik weet niet of dit gaat helpen maar ik stel altijd eerst de datum opnieuw in en dan pas de tijd bij een chrono.

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad bij het verstellen op die manier.

Nogmaals weet niet 100% zeker of dit de goede manier voor je is.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

@ Tom Vreeken bedankt! Heb het antwoord nog niet gevonden maar er zitten wel een paar mooie screensavers op die site.

@Tom Koerts Wat jij zegt klinkt heel aannemelijk bij de 2824 beweegt het “vingertje” inderdaad mee.En de opbouwmodule staat daar los van.
Maar even wachten inderdaad op een horlogemaker of iemand die ervaring heeft met een Dubios Dépraz opbouw.

NB. Bij de 7750 kan deze afbreken omdat hij niet flexibel is daarom mag het niet.

2006 Schreef:

@ Tom Vreeken bedankt! Heb het antwoord nog niet
gevonden maar er zitten wel een paar mooie
screensavers op die site.

Die screensavers had ik nog niet gezien. Het was me meer om het contact adres te doen;)
Wellicht kunnen ze je antwoord geven.