Technische details horloges: wat houden jullie bij en met welke tool?

Voor bijhouden van technische details van mijn horloges, gebruik ik meerdere excel sheets, zoals bij onderstaand screenshot van een klein deel van de huidige collectie. Ik heb nog een sheet met verkochte horloges, eentje met gerepareerde horloges en eentje met wishlist en bijbehorende details.

Ben benieuwd wat voor tools jullie gebruiken en welke details jullie hierin vermelden. Ik neem tenminste aan dat ik niet de enige ben. :thinking:

6 likes

Alleen foto’s, verder niets. Ik zou even opnieuw blurren, dat is mislukt.

2 likes

Thanks, zo beter?

1 like

Hier slechts een overzicht van horloge aankopen met datum, merk en model. That’s it. :nerd_face:

2 likes

Nou… zijn heel wat A4tjes vol…

Ik hou niks bij…:no_mouth:

4 likes

Hmm…ja. :see_no_evil:

1 like

Hmmm nee. Ik bewaar ze in een doos en in een lade van de commode op standaardjes. Ik merk wel, dat ik steeds meer keuzestresss ssss krijg…

Ik zou er moe van worden. Ik hou niks bij.Hooguit ergens in een mailtje terug zoeken wanneer een service beurtje is geweest.

Chrono24 app. Je kunt je specifieke referentie ingeven, aankoop prijs etc. Heel leuk tooltje :watch:

Je kunt het ook gewoon onthouden🤷

1 like

Aan het begin de prijzen die ik betaald heb bijgehouden, maar dat werd te confronterend…

3 likes

Ik houd bij waarom ze weg zijn gegaan. Dit ter voorkoming dat ik later op het idee kom om het horloge nog een keer te kopen. Zoals de citizen promaster 3 maal. Daarnaast zijn er de foto’s.

1 like

hm… dat is een leuke tip,
denk dat ik nu ook eens zoiets ga doen,
is een leuke bezigheid en leuk als je eens snel wat wil weten over één van de horloges in de collectie.
dank voor de tip :+1:

Ik houd niets bij, okay alleen de prijs die ik ervoor betaald heb, zodat ze weten in welke range het zit als ze een horloge willen verpatsen.