Technische ( horlogemakers ? ) vraag TAG HEUER cal 17 vs cal 12

Kan er iemand mij het verschil uitleggen tussen beide calibers ?

Ben al een tijdje rustig aan het uitkijken naar een blauwe Tag Heuer Monaco chronograaf. Het Mc Queen type dus.

Btw. Kent er iemand de catalogusprijs van die heruitgave met cal 12 ?

Het horloge met cal 17 heeft een plexi glas denk ik, dat met cal 12 is saffier + heeft een zichtbodem.

Heel erg bedankt ! Dat is erg nuttige info ç
En inzake kwaliteit/betrouwbaarheid ? Kan je daar iets over zeggen ?

PS: Indien ik voor een 12 zou gaan dan misschien best nog voor een ETA kaliber ? Kwestie van nog naar een zelfstandige horlogemaker te kunnen gaan ipv rechtstreeks naar TAG ?

Persoonlijk denk ik dat als je een exemplaar hebt met een Sellita SW 300 Kaliber… dat je geen zorgen hoeft te hebben omtrent onderhoud/reparatie…

met de info die Sellita zo voor’t downloaden op Internet zet:

http://www.sellita.ch/images/stories/documents/SW300-1_DOC_FULL.pdf

Durf ik em nog zo “open te trekken” voor een beurtje…

Wow, ja die is inderdaad degelijk gedocumenteerd (tu).

En inzake kwaliteit / betrouwbaarheid / precizie ?

CAL 17
CAL 12 ETA
CAL 12 SELLITA ?

Wat ik wel jammer vind is dat de CAL 12 blijkbaar enkel op TH croco verkocht wordt ( zie nergens een stalen bracelet ??? )

Sellita is bij mijn weten het voormalige assemblagebedrijf van ETA… wat mij ook direct opviel… het urenrad heeft als onderdeel nummer 255… drie keer raden wat het onderdeelnummer is van een ETA urenrad?.. Juist… 255… ik denk niet dat dat toeval is…

Ik denk niet dat een Sellita kaliber op enig punt onderdoet voor een ETA

Het nummer dat je aangeeft , zijn afgesproken nummers voor het betreffende onderdeel.

Bekijk maar ééns een ander ETA caliber documentatie , met heel afwijkende afmetingen.

Die dragen ook voor hetzelfde onderdeel , hetzelfde typenummer.

Gr., Koos

vind t vierkante saffier vd 12 erg gaaf. ook de pushers vind ik n krachtigere uitstraling hebben.

welke beter is durf ik niet te zeggen, maar op calibre11.com is er n hoop over geschreven.

met andere woorden… “255” is ongeveer zoiets als horlogemakers-taal voor een Urenrad?.. zoals een gereedschapmaker spreekt van 1.2379 voor 12% Chroomstaal?.

Of het zo is met chroomstaal weet ik niet , maar met de referentie-nummers van een uurwerk zijn internationale afspraken gemaakt.

Je kan er hier het nodige over vinden.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1582

Mvg., Koos

Wel heel erg herkenbaar met een 2892. De vraag is onderdelen voorziening en uitwisselbaarheid van onderdelen of het een probleem gaat opleveren met onderhoud en reparatie. Onderhoud/reparatie is n.l. meer dan alleen schoonmaken en olie geven.
En i.d. prachtig gedocumenteerd.

Gr Men