Technische vraag

Even een vraagje betreffende mijn seiko snp003p1 (Seiko Premier Kinetic)

Denk door het polijsten van de kroon is deze op de en of andere manier losgelopen van het asje.
Kon deze er gewoon weer indraaien, maar liep vervolgens ook weer gewoon los.

Heb de kroon goed ontvet, likje siliconen vet aan de O-ring vervolgens en miniscuul drupje Loc-tite in het draadgat en weer gemonteerd. Gaat nu al en paar dagen goed, maar vroeg mij toch af hoe dit kan.

Wat ik gevonden heb in servicemanuals wordt dit (kroon+asje) normaal gesproken als 1 onderdeel gedemonteerd door ergens in het horloge een palletje in te drukken of iets dergelijks.

Eigenlijk heb ik wel vertrouwen in mijn reparatie, maar vroeg mij af of iemand hier als eens last van heeft gehad.

Heb er helaas geen foto van gemaakt.

Gr.,
Herman

In Elk uurwerk zit wel een voorziening om de stift makkelijk te kunnen verwijderen… soms een palletje wat je in moet drukken, soms een klein schroefje wat je een paar slagen moet lossen…

als je de Kroon er helemaal op geschroefd hebt, met een druppie borgmiddel… dan zit het goed… lijkt me… je hebt Loc-tite gebruikt… da’s beter dan superlijm… Loc-tite is nog een beetje flexibel… superlijm wordt bros.

Bednkt voor je reactie.

Ik ging er ook wel vanuit dat het goed zat. Kon helaas geen gewoon draadborgmiddel gebruiken (op) en heb versie voor verlijmen van tandwielen op assen gebruikt. Dus vast zit het in ieder geval. Vondt het alleen vreemd dat het deelbaar was.

Maar nu ik ervover nadenk is het wel logisch, kun je verschillende kronen gebruiken en rest van het asje universeel houden. Zelfde asje andere kroon en hopla je hebt weer een ander type horloge :wink:

Gr.,
Herman