Technische vraag.

Helemaal mee eens Jaap-Wim,

Heb ook wel de jou quote gelezen.
Die is inderdaad positief.
Maar die andere quote dan in Gerts eerste bericht???

Gert schreef:
“En € 125,-- voor een Kirium?? deze zal wel een lapje over de kast hebben gehad en misschien nog wel een beetje olie”.

Begrijp me niet verkeerd maar ik zit op dit forum om zoveel mogelijk informatie te krijgen over iets wat mij bezig houdt en in mijn belevingswereld kwam deze tekst ietwat negatief over.

Cya,
Bas

voor 125 euro een caliber 2824 is wel mogelijk maar dan krijg je geen orginele onderdelen in het uurwerk.
de platines en de veerton enz. zijn mooi bewerkt en dat zijn de onderdelen van bv: een Friederichs niet.

Dus ik wens je veel plezier met een ECHTE Breitling met niet orginele onderdelen.

Ik hoop dat ze een kroon kunnen krijgen via via anders kunnen ze ook niet de waterdichtheig garanderen.

Succes.

oh ja…

En op de rotor staat ook nog mooi BREITLING( straks niet meer!!!)
Komt deze later bij de echte aftersales bij Breitling dan kun je er op rekenen
dat je ook niet meer voor 450,00 euro klaar bent want dan gaan ze zeker zoeken en elk onderdeel waar een kras op zit gaan ze vervangen.

Nogmaals succes met je keuze.

Tja Mal,

Nu maak je de keuze wel weer moeilijk.
De dingen die je zegt klinken heel aannemelijk.

Begrijp ook dat je voor zo’n €125,- misschien geen originele onderdelen mag verwachten.
Dus jou mening is, toch een originele Breitling fullService beurt te laten doen?

Om het klokje origineel te houden, of doel je ook op kwaliteit van de eventuele onderdelen die vervangen worden.
Zijn die vervangen onderdelen van een slechtere kwaliteit, of is het alleen dat er dan geen Breitling op staat.

Dank je wel voor je info.
Bas.

Ik zou deze vraag vooreggen aan Pikotech.
Een reparatiebeurt van Koster doet de juwelier al gauw 1 keer over de kop.
Daar komt idd het verzenden nog bij e.d.
Dan kun je er niet echt klakkeloos vanuit gaan dat ze geen originele onderdelen gebruiken als je direct naar een horlogemaker gaat.

De orginele onderdelen kun je niet aankomen. Koster geeft alleen
maar onderdelen aan de juwelier die de juwelier zelf kan
monteren zonder dat je de kast open moet maken.
Dus bv bandonderdelen/ riders, schroeven voor in de lunette enz…
en volgens mij doe ze hier nu al moeilijk over.

De onderdelen die je bij bv friederichs besteld zijn zeker
niet van slechtere kwaliteit.

Mvg Mal

Vraagje aan allen in deze discussie als je aanneemt dat in deze breitling een
eta 2824-2 werkje zit die veelal nieuw te koop wordt aangeboden op ebay wereldwijd
voor hooguit 75 euro je de wijzerplaat en de rotor laat overzetten dan ben je als je dat door een goede horlogemaker laat doen toch minder kwijt dan de helft van 450 euro denk ik.
Of zie ik dit totaal verkeert??..

Groet
Anton SV

zie ebay
http://cgi.ebay.de/ETA-Automatikwerk-2824-2_W0QQitemZ180310447021QQcmdZViewItemQQptZErsatzteile?hash=item180310447021&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A1|39%3A1|240%3A1318

vind het toch vreemd dat velen hier de prijzen vergelijken met wat op Ebay te koop is…een horlogemaker heeft toch ook een uurtarief, dan moet de juwelier er ook nog wat op verdienen