Ik ben in het bezit van een Breitling Super Ocean Professional Automatic 5000ft/1524m.
Heb dit horloge nu 8 jaar en 24/7 gedragen, hij heeft onlangs op 23 augustus 15:23 uur de geest gegeven.
Volgens de juwelier had ik het horloge onderhoud moeten geven wat ik dus 8 jaar niet gedaan heb.
De kosten van een fullservice beurt zal ± €450,- zijn.(zonder vervangende onderdelen)
Mijn vraag is: Omdat ik nu geen €450,- heb om hem te laten repareren, is het dan slecht voor het horloge om hem nu maar te laten liggen,(een paar jaar ofzo) betreffende het indrogen van de 5 verschillende olieen in het uurwerk .
Ga dus nu uit pure armoede maar een horloge zoeken van ±€100,-.
Die misschien een klein beetje op mijn Breitling lijkt.
Jammer Bas, het lijkt er inderdaad op dat je te lang hebt gewacht. Het zouoverigens best zo kunnen zijn dat een goede horlogemaker (niet zijnde de importeur) de oorzaak van het stoppen kan vaststellen en je een offerte kan doen voor herstel die lager blijkt te liggen dan 450. Horlogemakers (goede) kun je via de zoekfunctie hier op het forum wel vinden.
Koop svp geen nep Breitling maar koop dan een Seiko of zo, veel kwaliteit, lage prijs.
Breitling gebruikt ETA calibers, dus je kunt ook bij een goede horlogemaker terecht. Het enige is (misschien) de rubber afdichtingen. Die horen ook vervangen te worden als je het openmaakt, en ik weet niet of die ‘universeel’ zijn. Even vragen.
Als je hem een paar jaartjes weglegt, dat kan weinig kwaad. Als ze hem servicen wordt ie toch ultrasoon gereinigd.
Wie kan ik dan het beste aanspreken over een eventuele reparatie?
Ben nieuw op dit forum en bij de zoek opdracht “horlogemaker” komen de gebroeders van de www.qws.nl niet echt goedkoop over, maar zeer zeker wel erg kundig.
Dus als je een andere goedkopere tip hebt, graag…
't Is helaas een geld kwestie bij mij!
Een nep Breitling zal ik nooit kopen. Mijn €100,- keus horloge gaat nu misschien een Seiko of een J.Spring worden.
Ik vind 450 euro wel erg veel voor een 2824-2 ETA. Pas geleden een prijsopgave gevraagd voor een Kirium met hetzelfde uurwerk en deze service kwam op 125 euro.
Das inderdaad erg veel geld.
Maar dat zou de fullservice beurt zonder onderdelen kosten bij de firma Koster & Zonen waar hij door de juwelier zou worden heen gestuurd.
Heb je wat meer info over jou service, hoe, waar etc.
En weet je zeker dat de 2824-2 ETA die jij hebt er bij mij ook in zit?
Ik ben niet zo op de hoogte met dat soort ETA nummers.
€450,-- voor een full-service lijkt mij een normaal bedrag.
Het is niet alleen even in de ultrasoon maar er zullen ook wat gesleten onderdelen vervangen worden.
Een nieuwe veerton € 25,-- een nieuw omkeer/wisselrad € 17,50 en vaak ook nog een nieuwe wijzerset.
Reken 4 uur voor het demonteren,reinigen,smeren,monteren,afregelen en het polijsten van kast/band ,de waterdichtheidtest en ook nog eens een jaar garantie
dan is € 450,-- een redelijk bedrag lijkt me.
En € 125,-- voor een Kirium?? deze zal wel een lapje over de kast hebben gehad en misschien nog wel een beetje olie.
De ene horlogemaker is de andere niet, dit is een prijsopgave van de firma Pikotech, deze werkt voor zichzelf en niet voor de importeur scheelt volgens mij al een hoop geld. (dit is wel exc. onderdelen maar een ETA 2824-2 is een vrij taai uurwerk waar weinig aan kapot kan)
Dat de 28 serie taai is dat klopt…maar er zijn altijd gesleten onderdelen.
Vooral na 5 jaar zal de veerton wel veel zijn kracht hebben verloren eveneens het omkeerrad ook slijtage aan de vertanding zal hebben en door oude smering zijn werk niet meer op een juiste manier doet. Ook de lager van de rotor zal na enkele jaren versleten zijn dit kan je horen als je het uurwerk horizontaal beweegt en hierbij wat hoort schuren of aanlopen.
Maar ja… 125,-- euro is geen geld dus @ Bass One kijk eens op de site van Pikotech. wwww.pikotech.nl
Je werkt zeker voor Breitling?
Vind dus ook dat je érg negatief doet over Pikotech. Onterecht!
Ken je het bedrijf ofzo? Heb je negatieve ervaringen met Pikotech.
Of pakt hij jou handel af?
Waar heb je je bevindingen op gefundeerd?
Heb vandaag contact gehad met het voor mij nieuwe Pikotech en de horlogemaker komt als zéér kundig over.
En vertelde ook dat er veel aan de strijkstok blijft hangen waar het horloge overal langs gaat, van de juwelier naar Koster en Zonen en van Koster naar QWS bijvoorbeeld, verzekerd opsturen, dure onderdelen van Breitling etc. iedereen wil er wat aan verdienen, wat overigens wel terecht is
Bij Pikotech gaat hij voor €125,- geheel uit elkaar en komen er 5 verschillende olieen in op siliconen basis wat weer iets beter schijnt te zijn dan de traditionele olieen, siliconen drogen minder snel in, verder worden onderdelen die vervangen moeten worden uiteraard wel in rekening gebracht, volgens de horlogemaker ± €50,-.
Kortom mijn Breitling breng ik met een goed gevoel persoonlijk naar Pikotech.
Zal mijn bevindingen later wel op dit forum zetten.
Je werkt zeker voor Breitling?
Vind dus ook dat je érg negatief doet over
Pikotech. Onterecht!
Ken je het bedrijf ofzo? Heb je negatieve
ervaringen met Pikotech.
Of pakt hij jou handel af?
Waar heb je je bevindingen op gefundeerd?
Volgens mij is Gert juist niet negeatief over Pikotech maar raad hij je deze zaak juist aan:
Ik werk voor een aantal merken en geef gewoon wat commentaar op de vraag waarom de diverse merken zoveel geld voor een full service vragen.
En ik heb ook uitgelegt waarom en dit zonder iets of iemand te beschadigen
Ik ben totaal niet negatief geweest tegenover Pikotech… sterker nog ik ken de man persoonlijk ook goed en weet ook dat hij het vak verstaat.
Maar je leest wat je leest en waarschijnlijk heb je ook alleen maar die € 450.-- voor een full service of gehoord en niet geluisterd naar de rest.
Erik Uiterlinden in Beilen of QWS in Oldenzaal, QWS heeft altijd alle werk voor Breitling gedaan maar stoppen per 1 januari daarmee, gaat alles naar Koster
Misschien is het mijn interpretatie van Gert zijn verhaal, maar…
Dit schreef Gert: “En € 125,-- voor een Kirium?? deze zal wel een lapje over de kast hebben gehad en misschien nog wel een beetje olie”. Dit ontkracht toch wel een beetje het positieve verhaal van DaleCooper, of niet???
In mijn ogen klinkt dit niet echt positief en ik kan nergens uit opmaken dat Gert mij aanraad naar Pikotech te gaan, maar ja volgens jou ga ik een beetje onbesuisd dit forum door, misschien lees ik er wel overheen.
Misschien is dus mijn mening over Gert ook onbesuisd, excuus hier voor dan.
Ook excuus voor het feit niet eerst de zoek funktie van het forum gebruikt te hebben.
Ik was me niet bewust het forum verkeerd gebruikt te hebben.
Jij schreef:
€450,-- voor een full-service lijkt mij een normaal bedrag.
Het is niet alleen even in de ultrasoon maar er zullen ook wat gesleten onderdelen vervangen worden.
Een nieuwe veerton € 25,-- een nieuw omkeer/wisselrad € 17,50 en vaak ook nog een nieuwe wijzerset.
Reken 4 uur voor het demonteren,reinigen,smeren,monteren,afregelen en het polijsten van kast/band ,de waterdichtheidtest en ook nog eens een jaar garantie
dan is € 450,-- een redelijk bedrag lijkt me.
BOVENSTAANDE INFORMATIE IS ABSOLUUT NIET NEGATIEF EN DUS MIJN DANK HIERVOOR!!!
MAAR ONDERSTAANDE INFORMATIE KOMT TOCH EEN BEETJE NEGATIEF OVER, OF LIGT DAT AAN MIJ??? JE GAAT DENKEN DAT DE HORLOGEMAKER VAN PIKOTECH VOOR DIE €125,- NOOIT EEN HORLOGE EEN GOEDE SERVICE KAN GEVEN EN DAT IS TOCH NIET ZO, OF WEL???
Jij schreef:
“En € 125,-- voor een Kirium?? deze zal wel een lapje over de kast hebben gehad en misschien nog wel een beetje olie”.
Tot slot, dank je wel Gert voor de moeite die je nam om mijn vraag op dit forum te beantwoorden.