Technos Goldshield Automatic 41 Jewels

Goedemiddag,

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Technos Goldshield Automatic 41 Jewels

Wie kan mij er meer over vertellen? De Bezel is rondom prachtig mooi, maar op de foto lijkt 1 kant niet mooi. Wie weet meer over dit horloge.

3 likes

ik kan er niets over vertellen, behalve dat ik ‘41 jewels’ wel aan de hoge kant vind voor een driehander met datum. :hushed:

1 like

Technos Goldshield met

41 juwelen

blijkt toch te bestaan.
Hier een vergelijkbaar exemplaar ( niet hetzelfde)

https://www.wzdstore.com/?product_id=274092484_35

@rinkelbel Jij hebt jouw exemplaar voor Euro 100 gekocht op marktplaats?

Battle of the jewels exemplaar. Onlangs nog gepost door @basvg?

1 like

Hier zeer uitgebreide info over

Technos:

https://www.thewatchforum.co.uk/threads/technos-watches-a-short-account-of-a-long-history.141956/

Ik dacht dat het Tim was ( @TKH )

1 like

Dat was de tweede aan wie ik dacht :grin:

1 like

Nee @BorisK toch?

Anyway hier mijn gelijksoortige 41steens horloge

2 likes

Die van @BorisK was toch een honderd miljoen miljard steens horloge :rofl:

2 likes

@TKH Die bezel van u is het zelfde als die Technos van mij of zie ik het verkeerd?

1 like

77 is the magic number, @Plees!

Ze hebben vooral de automaatraderen helemaal volgepropt met steentjes.

Ik heb niet nageteld of er inderdaad 77 in zitten.
Wat ik wel kan zeggen is dat er op het tonrad nog wel wat ruimte over was voor een paar extra! :joy::joy:

Bij het demonteren kwam ik geen losse steentjes tegen, dus of hier sprake is van verlies bij eerder onderhoud of van een gemiste kans is niet geheel duidelijk :joy:

7 likes

@Aamon u struint dus ook marktplaats, klopt stond te koop voor 100 euro ik heb er 60 euro voor betaald en nog thuis gebracht ook de verkoper woond hier paar KM vandaan.

Ik ben nu bezig met een klokje en die heeft 57 Jewels mogen de heren raden om welk klokje en model het gaat.

Zeg maar jij hoor! Die van mij heeft een bezel die het glas op zijn plek houdt:

@ [Dunzdeck Er zijn klokjes te koop met 131 jewels 31 in het klokje en de rest in de omdoos.

1 like

Beste Rinkelbel,

Welkom op dit leuke forum. Zelf val ik er niet over, maar er kunnen leden redelijk allergisch reageren als je een polshorloge een ‘klokje’ noemt.

Mooie aanwinst, er struinen meer leden op MP

@Serge2 ik zal alles nu een horloge noemen ik ben nog van de oude stempel en er waren verkoper op het Waterlooplein vroeger en die hadden het altijd over klokjes.

3 likes

What’s in a name, als jij er maar plezier van hebt!

Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de 57 juwels klok van je! En we zijn dol op foto’s hier :sunglasses:

Hahaha… ik snap je hoor. Een klokkie kopen vanuit de binnenzijde van een lange jas?

Maar je hebt wellicht meer horloges dan deze. We houden wel van foto’s…

1 like

@Serge2 dat waren standwerkers toen op het Waterlooplein.

1 like