Teleurgesteld in afwerking van de Patek Philippe Aquanaut

Hallo allemaal,

Zojuist dit filmpje bekeken en ben oprecht teleurgesteld in de afwerking van de Patek Philippe Aquanaut. Had dit niet verwacht van een merk als Patek Philippe. De datum is niet goed uitgelijnd en gaat niet om stipt 00.00u over, maar 5 minuten ervoor al. De lume is oprecht slecht en niet overal even helder. Stiekem nog best wel wat imperfecties op de dial en hour markers. De verf op de secondewijzer ziet er op macro niveau ook belabberd uit en de band sluit slecht aan bij de case. Daarnaast vind ik de afwerking van de metalen band echt om te huilen. De band van een Seiko SPB143 lijkt meer tijd en energie in te zijn gestoken. Kortom echt teleurstellend van een merk als Patek Philippe en ik had dit echt niet verwacht. Zeker niet met een prijs van 25.000+ euro. Ik had Patek Philippe op ongekende hoogte zittenā€¦

Kijk en oordeel zelf:

Wat is jullie mening ten aanzien van bovenstaande?

Cheers!

4 likes

Ik blijf bezig met topics negeren zoā€¦

30 likes

49 likes

Kwaliteit

1 like

image

10 likes

Ik heb er moeite mee om een Youtubefilmpje als referentie te gebruiken.

Belangrijkste vraag:
Wie zegt dat het horloge echt is?

Ik zou me graag laten ā€˜teleurstellenā€™ door dit horloge wanneer ik het in mijn handen (of om mijn pols) heb.

3 likes

Dat klinkt niet goedā€¦:sweat_smile:

Dat zijn Rotor lagers van zirconium. Net als keramische rotor lagers maken die gewoon meer geluid.

Als je een nieuwe DJ 41 een ontzettend stille kamers zit kan je een de rotor horen.

Maar een klein veegje op de dial en een datum niet helemaal lekker loopt noem ik nou niet het eind van de wereld hoor. Zit toch ook stof op mn Rolex dial, shit happens.

1 like

Net als de Patek zijn het beide geen Grand Seiko he :innocent:

20 likes

Bij Rolex vind ik het ook al merkwaardig maar bij een horloge als Patek Philippe van 30.000 euro verwacht ik gewoon perfectieā€¦

4 likes

Wel voor 25k, dan moet het gewoon perfect zijn. Voor 4K heb je een perfect afgewerkte GSā€¦

2 likes

Gaat het goed met je Daniel?
Je zit weer erg diep in de -Rolex is kut en Seiko is great- fase.

4 likes

Een Aquanaut is geen 30k.

En again 1 rotte appel betekent niet dat de oogst verrot is.

3 likes

Het gaat helemaal nergens overā€¦
Worden we hier een outlet van Ć©Ć©n of andere vogel op YouTube?

Ik zou het interessant vinden als het je eigen observaties zijn, Ralph.
Maar het doorlinken naar een filmpje op YT, waarvan niemand kan controleren of de beste man niet gewoon op het strand van Zanzibar zijn ā€œPatekā€ heeft gekocht, die niet helemaal perfect is, voegt toch helemaal niets toe.

Dit voelt een beetje hetzelfde als iemand die een review doet van een horloge collectie, op basis van een setje A4 kleurenprintjes. Zonde van alle energie.

12 likes

Ooit van quality control gehoord? Patek Philippe is de Rolls Royce in horlogeland dan mag je gewoon perfectie verwachten en niets minder dan perfectie.

6 likes

Als ik 1 rotte appel zie dan neem ik de hele zak niet meeā€¦ Sterker nog, ik ga naar een andere groenteboeršŸ˜‚. Iets met quality controlā€¦

3 likes

U kunt niet tegen de waarheid? :innocent::ok_woman:

1 like

Richard Mille is de Rolls royce, like it or not.

De techniek die Richard Mille toepast en de finishing van die horloges ligt nog een hele stap boven Patek. Tis alleen niet zo klassiek maar wel degelijk een stapje hoger.

Maar ben het met je eens dat het niet goed is hoor. Alleen vind ik de reacties wel beetje overdreven.

Kennis van mij had ook misaligned stiksels in zn Porsche van 1,5 ton. Dus again, shit happens.

1 like

Ach, daar zijn discussies zat over gevoerd. Het enkel overal bij moeten verkondigen komt zo spijtig over.

Het zal me overigens jeuken of ze beter zijn afgewerkt. Dat is het hele punt ook niet.

1 like

Dat is toch mooi?
Kan Patek van je ā€˜want-2-buy-lijstjeā€™.
Houd je meer geld over voor Breitlings enzovoorts.

3 likes