Teleurgesteld in afwerking van de Patek Philippe Aquanaut

Denk dat mijn voorkeur voor metal wellicht de reden is dat ik m niet hoor. Ik hoor m tikken bij m’n oor… de rotor is me nooit opgevallen.

Miyota 8000 serie uurwerken hoor ik dan weer wel… zelfs aan m’n pols.

Boeit mij dat nou, ik zal nooit een pp kopen want geen pp centen of interesse.

Miyota 8000, meer een naam voor Japanse boyband dan death metal…

Aj :face_with_raised_eyebrow:

1 like

En rolls royce een BMW en een Bugatti een VW? Juist goede analogie kan zo nog wel even doorgaan. Punt is dit het is lastig te verifiëren zonder de pattek in handen te hebben gehad maar stel het zou echt zijn zou je dan daar blij van worden voor 25k?

Je mist een beetje het punt, maar dat maakt niet uit.

Wat betreft de vraag: ik heb het horloge niet in handen gehad, bovendien ben ik een ‘emotie koper’. Ik moet wat bij een horloge voelen, als het goed voelt is het goed. Nerden dingen zoals ‘werkje’ en ‘rotor’ zijn mij redelijk vreemd.
Vind ik het mooi, zit het goed, voelt het goed, kan ik het geld missen? Kopen.
Anders pass

Bij een Ferrari wil je toch ook dat ie herrie maakt?
image

6 likes

Nee ik mis je punt niet, ik denk alleen dat je met een uitspraak als een grand seiko is nog steeds een seiko het merk grand seiko te kort doet. Je krijgt een hoger kwaliteit product, en het zelfde geld voor de genoemde merken auto’s. Of dat je smaak en emotie heeft dat is een andere discussie. Toch zou jij ook als je een dure auto koopt meer verwachten dan die kleine up of yaris, dus een uitlijning issue (uitgaande dat het echt zou zijn) op een pattek is net zoiets als een kunstof dashboard in je Bentley.

1 like

Die zijn mij ook vreemd, eerlijk gezegd. Ik heb dat word nog nooit gezien. :upside_down_face::innocent:

De dichotomie tussen emotie en ratio is vals, die rollen olijk door elkaar heen. Iedereen die iets doet voelt en mix van emotie en wat ze zelf als rationele gedachten ervaren.

Evengoed durf ik te stellen dat ook emotionele kopers wel even een loepje pakken voor ze 25K aan een speeltje uitgeven.

Tenzij het echt gewoon zero shits given is. Maar in die sociaal-economische klasse beweeg ik me niet veel meer.

2 likes

Zero shit hier
Nog nooit een loep gepakt :joy:

1 like

Dan neem ik m’n petje af. Zo’n wildebras verdient respect. Als ik je ooit een topic over echtheid zie openen ga ik daar wel heel erg hard in lachen. :hugs:

1 like

Zit gelukkig heel weinig meer op het forum. Wat een azijn pissers de laatste tijd. RLC volgens mij is dit China meuk zoals je het beschrijft…:joy::joy: fijne dag goos. Ik ga weer verder genieten van de 116610LN. En laat het forum voor wat het is. Mis er weinig aan. Succes allen.:+1:

Natuurlijk is het een beetje oneerbiedwaardih richting Grand Seiko, al is een Grand Seiko in mijn perceptie nog steeds een Seiko. Dat heb ik met Rolls niet, een Rolls is een Rolls, ik herken niets van BMW als ik in zo een wagen zit.
Ik verwcht van een duurder horloge uiteraard dat ie niet zomaar uit elkaar valt en ook verwacht ik dat de tijd correct word weer gegeven, dus ja: ik vwrwacht een bepaalde standaard. Dat gezegd hebbende blijf ik bij wat ik eerder zei:
Ik heb het horloge niet in handen gehad

Ik moet m echt in handen hebben, voelen, spelen, friemelen.

Ik koop nieuwe horloges gewoon bij de ad.
Als ik 2e hands koop dan alleen via gerenomneerde handelaren. Ik hoop niet dat ik ooit iets neos ga kopen.

Da’s wel erg doortastend.
Wat mij betreft volstaat omsmelten.

5 likes

Lekker boeiend… je pakt ÉÉN exemplaar van de paar duizend die geproduceerd worden en er is wat mee…

Het is een product en daar kàn, hoeveel het ook kost, wat mee mis zijn, zeker als het met de hand wordt geproduceerd.
Hoe meer een robot doet hoe beter de kwaliteit, de mens is vaak de zwakste schakel in de keten.

Maar als de leverancier het netjes oplost is er geen man overboord. Ik had bijvoorbeeld een dingetje met mijn Portugieser Rattrapante en dat is netjes onder garantie verholpen, case closed.

Waar ik me aan dooderger zijn die mensen die als er wat is heel hard ”DAT ZOU TOCH NIET MOGEN BIJ EEN X VAN WEL Y EURO!!!” roepen, dan snap je het echt niet.

En voor wat betreft die lagers en hun geluid…
Dat is een bewuste keuze van de producent en iets dat je als je het horloge in het echt had bekeken had gemerkt en dus een duidelijke producteigenschap.

Van Patek Philippe verwacht je niks minder dan het beste. Zo gek is dat toch niet?

1 like

Zoals ik al zei:

En ja je verwachting is dat het perfect is maar hee zie bovenstaand… je bent een volwassen vent en dan snap je dat ook denk ik…

Zo’n Patek is best duur, je mag dan idd verwachten dat hij perfect is. Maar tegelijk ken ik die YT-er niet en heb ik geen idee waar hij dit horloge vandaan heeft.

1 like

Wish

1 like