Ten Berge uurwerkreparatie Enschede

Horlogeliefhebbers,

Mijn laatste Breitling aanwinst, een Superocean chronograaf A13340 laten servicen door Michel ten Berge uit Enschede. Michel heeft aan huis een uurwerkatelier en werkt momenteel voornamelijk voor juweliers, ik was zijn eerste “particuliere” klant.

Ik had geen eerdere ervaringen met zijn diensten maar gezien zijn referenties en opleiding (Schoonhoven uurwerkmaker, stage QWS Oldenzaal, ervaring bij Breitling en WOSTEP certificaat voor afregeling) dacht ik dat het wel goed zou komen met mijn Superocean daterende uit 2004 waarvan de kroon was losgeraakt.

Volledige beurt nam anderhalve week in beslag en na 2 dagen dragen kan ik zeggen dat Michel ten Berge vakwerk heeft afgeleverd. Contact met hem was goed en Het uurwerk loopt tot dusver op 0 sec. nauwkeurig. M.i. een geweldige prestatie daar ik nog nooit een automaat zo nauwkeurig heb gehad (WOSTEP cum-laude zal ik maar zeggen). verder zijn Kroon en pushers vervangen en is het geheel met nieuwe pakkingen weer waterdicht getest. Op verzoek de kast niet “over-gepolijst” en dat is prachtig gelukt.

Ook de kleine details vallen me op. Horloge liep exact (echt héél exact) op tijd toen ik het na afhalen thuisgekomen gelijk wou zetten, getuigd in mijn ogen van acuratesse zoals het hoort. Als klap op de vuurpijl kreeg ik het horloge terug in een Breitling travelcase, helemaal goed!

Voor mij absoluut voor herhaling vatbaar, Michel bedankt!

Rene

Het resultaat:

Klinkt als een betrouwbaar adres bij mij in de buurt. Ik zal het zeker onthouden. Bedankt voor de tip!

Is ook mooi dicht bij mij, ik heb al zo’n idee waar ik de crosswind zal laten servicen :slight_smile:

Beste Berend,

Inderdaad mooi dichtbij, en geen maanden wachten op je horloge. Ook de prijsstelling is goed gezien de kwaliteit van het afgeleverde werk, het horloge loopt nog steeds op de seconde nauwkeurig en ziet er als nieuw uit. Ik heb wel eens minder betaald voor een servicebeurt maar alsnog betaal je ongeveer de helft van een beurt bij Breitling zelf.

Succes,en ik ben benieuwd naar jouw eventuele ervaringen.

Rene

Hoi René,

Mag ik vragen wat deze onderhoudsbeurt heeft gekost?
Ik heb mijn SuperOcean Prof, 2 jaar geleden laten doen bij Koster en was toen €340,00 euri kwijt incl. polijsten en travelerbox :wink: ( full service).
Ondanks dat ik het een hoop geld vind, viel me de prijs best mee…
Ik ben benieuwd naar je reactie…

Groetjes,
Ook René

Ik heb onlangs een Breitling Chronomat bij Michel langsgebracht, zoals ik van hem gewend was kwam het horloge in nieuwstaat terug, wederom vakwerk!

Nog steeds een aanrader in het oosten.

Onlangs bij Michel ten Berge mijn Fortis Flieger Automatic laten servicen. Na 8 jaar zonder onderhoud was het echt nodig (liep behoorlijk achter) en het glas (niet mineraal, was in 2003 nog niet standaard) was flink bekrast en die had ik graag vervangen gezien voor een saffierglas.
Fortis heeft blijbaar 2 typen saffierglas waarbij het prijsniveau flink verschilt (wel/niet onspiegelt). Om de kosten in de hand te houden voor ‘saffieglas einfach’ gekozen.
Door de vrij lange levertijd van het glas heeft het al met al 3 weken geduurd voor mijn horloge klaar was. De afspraak om te melden als het langer als 2 weken zou duren is niet nagekomen maar na een belletje van mijn kant tekst en uitleg gekregen over de vertraging.
In het uurwerk (ETA 2824) is eeen radertje vervangen (was op voorraad) en verder is de boel gerserviced.
Al met al ben ik tevreden over het resultaat waarbij de kosten binnen de perken bleven. Het blijft een hoop geld maar als het om de kosten gaat kun je beter een quartz horloge kopen maar geef mij maar de charme van een automatic.

Michel is een prettige vent waarbij bij het brengen/ophalen ook tijd was voor een gezellig praatje over horloges en aanverwante zaken. Als service is gelijk het quartzhorloge van mijn vrouw voorzien van nieuwe energie. Al met al ben ik een tevreden klant en kan ik dit adres aaan een ieder aanraden.

Heb de Chronomat van Rene84 overgenomen en kan getuigen dat Michel vakwerk heeft afgeleverd, horloge ziet er perfect uit.
Wat Rene ook niet wist was het feit dat de automatische opwinding niet werkte.
Rene bood na de verkoop aan de reparatie te betalen en Michel heeft 'm perfect gerepareed en loopt weer zoals het moet met een automatische opwinding.
Chapeau voor Rene en voor Michel!

Had 'm benaderd met de vraag of hij toevallig de schroefjes heeft die aan de zijkant van de lunette van een oude Breitling Chronomat 81.950 zitten.

Hij had ze, en stuurde mij, geheel kosteloos, een royale hoeveelheid op.

Bedankt Michel! Superservice!

Via deze forum ben ik bij Michel en Jasper terechtgekomen.

Ik heb 2 weken geleden bij hun een Girard Perregaux voor een service beurt, nadat een andere juwelier het een beetje verprutst heeft en een Breitling afgeleverd om de batterij te vervangen. Ze hebben dit helemaal top gedaan. Beide horloges zijn helemaal schoongemaakt en gepolijst. Naast de reparaties waren reacties op de mail
snel.

Ik zal proberen aankomend weekend mooie foto’s te maken en te posten hier voor het eindresultaat.

Dus mocht je in de buurt van Enschede wonen dan zou ik het zeker bij hun laten repareren.

Ik heb bij Michel en Jasper mijn Breitling Navitimer met stalen band laten polijsten dit is echt SUPER gedaan ik ben zeer tevreden, deze 2 :~ hebben absoluut verstand van zaken.(tu)
Zelfs een klein deukje in de kast heeft Michel onzichtbaar weggewerkt.

Groeten Eddy

Nu ook een winkel in het mooie Twentse Hengelo!

Movements, top jongens daar👍

“Michel ten Berge uit Enschede”

Mag ik vragen waar ik deze goede man in Enschede kan vinden? Er ligt hier nog een Breitling die niet meer loopt en ik moet een schakel tussen de band van mij DJ gemonterrd hebben.

Even zoeken… Movements in Hengelo.

Zag het.
En op google ook op een Horst, bij mijn vriendin om de hoek. :joy::joy: