Tenenkrullende reclame

Ik las onlangs in de bijlage van De Morgen enkele korte teksten als reclame voor horloges.

Bij een Breitling stond dat die een draairing had die maar in 1 richting draaide, waardoor die makkelijker te hanteren was.

Bij de nieuwe Omega Bond limited edition Seamaster stond dat er de punt van een 9mm kogel opstaat.

Ik dacht dat de pers een uitgebreide persmap krijgt van de sponsors, ik bedoel van de fabrikanten. Dan nog slagen ze de bal mis.
Soms merk dat er iets misgaat tijdens het vertalen van de artikels.

Als je je als leek enkel op die artikels gaat baseren bij de orientatie om een horloge aan te kopen, dan zal je nooit Sinn of Damasko tegenkomen. Die sponseren immers niet. Spijtig.

1 like

Foutief gebruik van uitdrukkingen vind ik ook tenenkrommend.

33 likes

Ik heb zojuist geleerd dat tenen in Belgenland krullen ipv krommen.

Thnx :+1:

10 likes

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/geschiedenis/21233

:rofl:

1 like

Mijn opmerking was niet sarcastisch.

Gelukkig heb je geen lange tenen :wave:

3 likes

Wat zou de diameter van de punt van een 9 mm kogel zijn ?

De ā€˜gun barrel’ - getrokken loop - wijzerplaat vind ik supermooi, en daarvan is de binnencirkel negen millimeter ! Het hele horloge is eigenlijk erg leuk ! :slightly_smiling_face:
Klein dingetje: ik zou de secret number 50 in de 7-marker verstopt hebben…

Dat gouden plaatje is voor mij net iets te kitsch, de andere kleine dingetjes zijn wel leuk gevonden (maar vooral voor Bond-fans, denk ik).

Er valt in elk geval veel te vertellen over deze ! :slightly_smiling_face:

Deel eens die reclames?:laughing:

Ze slaan de bal mis ipv slagen …

Juist

[quote=ā€œklongy, post:1, topic:234002ā€]
Dan nog slagen ze de bal mis.
[/quote]:face_with_raised_eyebrow:

Ach ja. Beter een foutief gebruikte uitdrukking dan zoiets simpels als quoten verkeerd doen. :upside_down_face:

5 likes

Wie zonder zonde is, slaat de eerste steen…

2 likes

Zoals de taart is vertrouwt zij haar gasten.

6 likes

Hoeren poepen, nooit meer werken.

4 likes

9mm?

"Though not as accurate as some other pistols of the same era the PPK had the great advantage of using the 7.65mm (.32 ACP) cartridge which was readily available all over the world, fitting in with Bond’s jet set lifestyle. Thus the PPK entered into Bond folklore and into popular culture as the preferred weapon of the espionage operative. "

1 like

God zij dank ben ik atheĆÆst …

1 like

Ik ken het als de plank misslaan…:wink: