Ter identificatie aangeboden

Kort samengevat: een team van bergbeklimmers is in de Alpen op een lichaam gestuit welke ze terug willen bezorgen bij de familie, tezamen met de persoonlijke bezittingen die er rondom zijn aangetroffen. Het vermoeden bestaat dat deze er sinds 1974 ligt. Wie weet er een merk/ type aan te koppelen?

3 likes

??
:man_shrugging:

6 likes

Potverdorie, dat is snel. Zou hem zomaar kunnen zijn… Kijkend naar de wijzer, datum en de lugs. Heb deze doorgegeven met de credits naar jou @stp

De lugs lopen bij jouw foto veel schuiner af.
De uur markeringen (indices) lijken ook een stuk breder op jouw foto.

Ik dacht zelf aan een Connie of een Enicar Sherpa Date, maar nog geen echte matches gevonden :sweat_smile:

Bijvoorbeeld:

Als je goed kijkt is de kast bij de lugs recht. Beetje zoals een PRX dat heeft, dat hebben bovenstaande voorbeelden niet. Ik vind de kastvorm in combinatie met de schuin aflopende lugs wel opmerkelijk.

2 likes

1 like

Enicar Star Jewels.

Last + lugs kloppen. Wijzerplaat zou kunnen.

afbeelding

Sorry hoor maar lijkt er nog niet eens op. Ik zou die credits nog maar even niet geven voor deze suggestie.

3 likes

Lijkt me sterk dat het horloge ook niet te identificeren is op basis van de achterkant. Daar moet iets opstaan.

2 likes

Ik weet niet wie er op zoek is, maar volgens mij is al even bekend wie de bergbeklimmer is.

11 likes

Mooi ook weer opgelost. Gaat lekker zo en het is pas dinsdag

Kan deze op slot

3 likes

Gewoon met z’n paspoort en rijbewijs gevonden. :joy:

Oh sorry Vin! :joy:

1 like

Wie verzint dit soort topics zonder klein onderzoekje zelf ? Notabene 2017 haha

3 likes

Het idee was leuk, zelf ook niet verder gekeken gisteren avond. Inderdaad jammer dat het al een vijf jaar oude vondst is. Case closed

1 like

Maar, is het in de artikelen wel duidelijk geworden welk horloge het daadwerkelijk was?

Wat een interessantdoenerij weer zeg :joy:

Het zou ook maar zo een Seiko 6308-8000 kunnen zijn.

1 like