Vandaag bij het opruimen van de werkkamer een Seiko quartz dik onder het stof terug gevonden …maar kan me er niets van herinneren wanneer gekocht …wie o wie kan er meer over vertellen ?Ik ga er vanmiddag mee naar een horlogemaker om de mogelijke gevolgen van batterij schade na te gaan … 20230912_140603|462x500
Is een citizen
Kan je nagaan hoe dik die laat stof was…
Je kunt beter vanmiddag eerst even langs Pearl gaan.
Mooie vondst! Voor t eerst uitgebracht in oktober 1971. Deze ana-digi horloges van Citizen waren voor die tijd erg dun in vergelijking met andere ana-digi’s.
Hoop voor je dat ie straks gewoon weer loopt na een batterijwissel
Dank je !
Dat lijkt me sterk
Eerder 1981.
1978
Horloge van TS is van 1981
Volgens mij een Citizen 8930. Weet er verder ook niet veel van, maar hier heb je iig de handleiding
Oh ik heb t ingevoerd in zo’n decoder… geeft toch echt okt 1971 aan?
Wat maakt dat je denkt dat ie jonger is?
Dat denk ik niet, dat is zo.
Eerste LCD horloge is pas in 1973 gemaakt.
Het allereerste Ana - Digi horloge ter wereld is door Citizen gemaakt in 1978
Ah check, weer iets geleerd
Allen heel veel dank voor de verstrekte informatie !
Leuk, om hem terug te vinden. Ik hoop dat je hem weer aan de praat krijgt.
En doet hij het weer naar behoren?
Ik vind het een prachtig horloge.
En 1981, 1991, 2001, 2011 en 2021
Het horloge werd open gemaakt ,en ja er zat nog een zilveroxide batterij in,
maar zag gelukkig geen chemische troep, dus …nieuwe batterij erin …led deel functioneerde ! ……echter het analoge deel was dood ….de stappen motor deed het…maar er was toch lekkage onder een sterke loupe waar te nemen bij de batterij ….een asje en een tand wiel was erodeerd /aangetast …een lullig gevoel van had ik maar ….eigen schuld dus wel erg jammer want dit model vind echt mooi ….even denk tijd nemen wat ik hiermee aan moet …dank mensen voor de belangstelling en hulp suggesties!