Terug naar een 3-Piece collectie, advies graag + Poll

Goedemorgen,

Op het moment heb ik een 4piece collectie welke ik in roulatie draag.
Echter merk ik dat dit voor mij teveel is, sommige krijgen niet de draagtijd die ze verdienen daarom wil graag terug naar een 3-Piece collectie.

Op het moment bestaan mijn collectie uit:

De Longines en de Casio zijn blijvers dus de Seiko of de Citizen zou de collectie moeten verlaten.

Seiko Turtle:
+ Pluspunten:
Ontwerp
Automaat
Stalen band
Schroefkroon
Geweldige Lume
– Minpunten
Diameter Wijzerplaat
Geen Saffierglas

Citizen
+ Pluspunten
Diameter wijzerplaat
Titanium
Ecodrive
Saffierglas
Geen Afwijking
– Minpunten
Geen titanium band
Standaard ontwerp
Waardeloze Lume

Na het teruglezen van bovenstaande punten lijkt het al vrij duidelijk: Daaaag Citizen…
Maar toch heb ik nog enige twijfel…

Poll: Welke zou jij eruit schoppen de Seiko of de Citizen?!??

• Weg met de: Seiko Turtle SPR775J 4R36 automaat
  • Weg met de: Citizen CA4440-16L Titanium Eco-drive Chrono

0 stemmers

2 likes

Inderdaad. En laat een saffiertje in die Turtle drukken als je je aan Hardlex stoort.

Je kunt altijd @HanDavinci een pb sturen. Volgens mij mod hij weer

3 likes

Dat is een goed idee :+1: :+1:

Ik vind ze beiden leuk, alleen denk dat de turtle mij over het algemeen het best bevalt als horloge en vind de kastvorm gaaf, daarom voor de Citizen gestemd.

1 like

Dat heb ik nou ook! Beide mooie horloges, maar Citizen is toch een beetje een 13 in een dozijn model.

1 like

Dus inderdaad dan weet je het antwoord op je eigen vraag ook wel :smiley:
Hop in het blauw met de Citizen!

1 like

Ik wou gelijk de Citizen zeggen, maar toch :thinking:
Titanium, eco-drive, en een blauwe plaat. Wel totaal anders dan de Seiko.
Ik heb persoonlijk niks met een chrono of toeters en bellen, maar als je dat wel hebt : :thinking: :thinking: toch nog lastig.

ik kies iig voor de Seiko als blijvertje.

1 like

Vanuit deze collectie gezien heeft de Citizen meer overlap met de Longines dan de Seiko. Als je de Seiko weg doet heb je geen duiker meer, ik weet niet of dat een “probleem” vormt, maar die zou tijdens warm weer wel eens het meest lekker kunnen zijn op rubber.

Dus… Citizen weg

2 likes

tenor

12 likes

Precies dit.

1 like

Aan de andere kant, de Citizen blijft gewoon tikken als hij af en toe een beetje licht ziet.

Ook handig zo’n solar, nooit batterij vervangen en tijd goed zetten. Zo lang je niets nieuws wilt, zou ik die gewoon als supersub laten staan 3+1 of 3 piece is bijna hetzelfde. Dat levert echt geen toegevoegde waarde of innerlijke rust op.

Maar stel je doet de Citizen & Turtle weg en upgrade naar een leuke Oris 65 of een Squaleachtig iets dan heb je een gruwelijke 3 piece action thuis holmes!

2 likes

Dat klopt inderdaad.

Heb er een mooie CNS rubber band bij ooit gekocht hier op HF :wink:
+1 voor de Turtle

Vandaar dat ik dacht: Ik vraag de HF troepen om hulp :wink:

1 like

Dat is inderdaad het mooie van een Eco-Drive.

Op het moment ben ik tevreden maar hoelang… :wink: heb zojuist al de Turtle al mogelijke verkoop kandidaat opgeven d.m.v. dit topic haha.

Maar toch wil ik gaan voor een 3 piece collectie, is voor mij de keuze bij een wissel net wat makkelijker en krijgen ze in roulatie meer draagtijd.

Haha das een idee, maar dan heb ik tijdelijk een 2 piece collectie… Dat is me net te weinig.
Qua upgrades nog geen plannen maar het is nog maar januari :innocent:

1 like

En allebei weg en van de opbrengsten één ander horloge kopen? Als je beide horloges al als mogelijke verlater hebt bestempeld is mijn ervaring dat ze ook allebei het nest zullen verlaten

Edit: dit was uiteraard al geopperd. Ik had niet alles gelezen :upside_down_face:

1 like

Ik vind de citizen best mooi maar zou ook de seiko houden. Saffierglas erin en hij is perfect :slight_smile:

1 like

Dat is een duidelijke ‘JA’

1 like

Een duiker moet je erbij houden natuurlijk!

1 like

Was ook mijn idee… beide weg en er wat vooe terugkopen wat een blijvertje is!!

1 like

Gewoon bij 4 horloges blijven, dan maar wat minder draagtijd.