>W<
Alstu
geen idee wat je bedoelt
Gaat er al een ?
Helemaal mee eens. Ik draag mān Speedy op een Horween Shell strap van Nomos (rug van het paard?). Super soepel.
Even een snelle dan maar
Poeh, dat is kiezen tussen alleen maar kwaden, maar ik denk dat -mede gezien jouw smaak- je wel zo ongeveer de juiste keuze hebt gemaakt. Net als een aaantal mensen hierboven zou ik er een aantal zƩker niet wegdoen, maar ja, welke dan wel?
Het enige waar ik een beetje vraagtekens bij heb is je Speedmaster. Niet omdat het een bijzonderder horloge is of iets dergelijks, maar omdat je deze al vier keer (toch?) hebt gekocht. Dan heb je er blijkbaar toch iets mee. Verder kan ik je alleen maar veel wijsheid toewensen, want dit zijn nu eenmaal lastige overwegingen.
Een onwijs mooie collectie!
Gevoelsmatig zou ik (als ik in jouw schoenen zou staan) beide Zenithās omdraaienā¦
Zo ook met de Rolexāen⦠zoān SD is wel heel erg kicken!
De speedy wellicht behouden ivm een chrono in je collectie!
De JLC is heeel tof!
Nomos is ook altijd goed!
De GS is altijd goed natuurlijk, maar trekt mij het minst aan, dus die zou bij mij mogen vertrekken.
Maar wat anderen ook al adviseren; maak keuze met je hart en niet mer je verstand!
Met andere woorden; aan bovenstaande heb je vrij weinig! Haha
Heel veel succes met je keuze @tompj!
Paardenkont
Wat een schitterende collectie
Tja, keuzes maken is altijd lastig ⦠maar hier spreken we toch enigzins van een āluxeprobleemā IMO
FWIW :
De Nomos, Explorer en JLC kunnen mij zeker heel erg bekoren.
Doch de Speedy eruit gaat mijn verstand echt te boven.
Zenith is dan weer een prachtmerk, maar deze 2 exemplaren zouden niet mijn eerste keuze zijn.
De Grand Seiko zegt me dan weer niks ā¦
De 5 ākeepersā zijn ook bijna allemaal dressers of dress-achtige horloges ⦠geen chrono, geen flieger, geen diver ā¦
MAAR ⦠het is jouw collectie hé ⦠dus gewoon dus doen waarmee jij je het best voelt !
Prachtige collectie, reflectie van een ware connaisseur.
Het aantal horloges vind ik een interessante vraag, ze eten geen brood maar gevoelsmatig ook zonde om niet gedragen te worden.
Afgaand op jouw altijd leuke posts hou je van meer dressy horloges, eigenlijk allemaal nieuw.
De horloges die je overweegt weg te doen snap ik dan ook goed.
Sea-dweller is niet dressy en aanwezig.
Zentith - prachtig - maar een vintage.
Speedy vind ik fantastisch, maar een nieuwe toch minder op de stalen band. Een speedy kan je altijd weer bijkopen, nu maar ook over een paar jaar.
Persoonlijk zou ik een vintage Speedmaster kopen en lekker op leer dragen, bijv. '69 of Ed, maar vintage is volgens mij niet jouw cup of tea. De klik met GS heb ik zelf nog niet mogen ervaren, dus daar kan ik niet echt over oordelen. De andere vieren zouden bij mij ook zeker blijven, die JLC is waanzinnig.
Overweging zou zijn om beide Zenith te verkopen en die nieuwe, kleinere El Primero te kopen. Toch een chrono in de collectie met een meer ingetogen karakter. Of die Hodinkee Limitedā¦
Succes de keuze.
Drie stukken op acht wegdoen is best wel heftig en zeker als het dergelijke topstukken zijn. Ga sowieso niet te overhaastig te werk want de kans is reƫel dat je misschien later spijt krijgt. Het lijkt me raadzaam om te beginnen met het horloge dat je het hardst kan missen en doe pas na een paar maanden een tweede horloge weg. Tijd is namelijk een goeie raadgever en je kan misschien ondertussen een andere mening hebben gevormd.
De Speedy zou ik ook persoonlijk houden. Het is een chronograaf en is bovendien best wel veelzijdig. Het kan zowel sportief als zakelijk gedragen worden. Volgens mij doet een wissel van de band al heel erg veel.
Allemaal prachtig spul. Pas als je het een tijdje hebt weet je hoe vaak je iets draagt. Ik denk dat je eigenlijk geen advies nodig hebt.Als je idd de Speedmaster al zo vaak gehad hebt: mooi vinden is wat anders dan vaak dragen inderdaad.
Maar als je mij het kistje gaf om er wat uit te kiezen:
Explorer: blijft (grote fan van)
GS: blijft
Speedy: blijft. Regelmatig gepast, maar alleen bij bezit zou blijken of hij fijn voelt.
Blijft misschien, twijfel en bezwaren, dus hier 2 nog uit selecteren:
Zenith chrono indien Speedy toch te groot blijkt bij āduurgebruikā. Al zou ik uiteindelijk uitkijken naar iets met meer afleesbaarheid (contrast).
Dweller. Uitproberen: voel me altijd het meest aangetrokken tot de 14060m.
JLC: Erg mooi maar zou ik liever in een lichte plaat bezitten.
Nomos gaat.
Elite: gaat (ivm kleur)
Lijkt me echt ontzettend lastig om terug te gaan naar 5. Ik voel me dan wel een verzamelaar met ~200 horloges (echt van alles wat).
De keuze lijkt iig erg logisch, dus zal ongetwijfeld goed komen. Daarbij kun je ze altijd weer terug kopen!!
Erg mooie collectie! Een bekend dilemma⦠Ik had eerder ook zoān 8 horloges en heb die terug gebracht naar 4. Volgens mij heb je je keuzes al gemaakt, maar persoonlijk zou ik de jlc eruit doen en de Speedy houden. Qua dialkleuren blijf je dan gelijk, maar hou je ook een chrono in je collectie. En de Speedy is natuurlijk een topper. Succes!
Goed onderbouwde keuze. Mijn zegen heb je
Fatsoen is ook maar relatief. Ik zou deze acht met goed fatsoen kunnen houden.
Ik kan me niet in alle keuzes vinden, zeker de Speedy niet. Die overleeft, in verschillende gedaantes, al een tijdje in je collectie.
Seadweller snap ik de argumentatie van, zou ik alleen niet doen.
Weg met de Rolexen. Gezien de rest van de collectie heb je daar te veel klasse voor.
De Seiko is toch echt minder dan de rest.
Ik heb geen idee van de waarde, maar de Zenith chrono zou ik zƩker houden!
Ik zou zelfs de Explorer er ook nog uithalenā¦
De GS is mooier op staal en de zenith elite en de jlc zijn mooiere dressersā¦
Ik zou de Zenith Elite ook wegdoen, zegt mij erg weinig. Daarvoor in de plaats de Zenith chrono juist weer houden. Speedy eruit, en beide Rolexen eruit en daarvoor een mooie blauwe GS in de plaats.
't Is makkelijk kiezen in andermans collectie merk ik, waar ik in de eigen collectie een hoop moeite mee heb. En dat zijn niet van die kostbare horloges zoals bij jou wel het geval is.
Sterkte met uitdunnen!