Mooi dat je het hebt kunnen oplossen, maar ik zou hem niet terug genomen hebben na die periode.
Een week tijd is voldoende lijkt mij…
Maar beter oplossen, op welke manier dan ook, dan ontevreden en met vragen blijven zitten.
Mooi dat je het hebt kunnen oplossen, maar ik zou hem niet terug genomen hebben na die periode.
Een week tijd is voldoende lijkt mij…
Maar beter oplossen, op welke manier dan ook, dan ontevreden en met vragen blijven zitten.
Dit heb ik zelf ook een aantal jaren geleden meegemaakt. Ik had iemand een horloge verkocht, voor een hele goede prijs, waar ik altijd zuinig op was geweest. Hij zag er keurig uit en was in top staat. Ik ben hem zelfs persoonlijk bij hem thuis gaan brengen…
Krijg ik enige tijd later een telefoontje. Of ik hem niet kan komen halen! Pardon, Waarom? Hij staat steeds stil! Ja, maar het is een automaat en als je die op je bureau laat liggen stop hij er na een paar dagen mee. Nee, hij staat telkens stil!
Balen natuurlijk, vooral omdat ik voor 100% zeker wist dat het horloge goed was. Ik had er dus weinig zin in om het weer terug te nemen. Begint meneer me nog heel onaangenaam onder druk te zetten ook met argumenten waarvan ik gewoon witheet werd! Ook begon hij te verklaren dat het misschien wel een fake zou zijn… :X Alles was erbij, doos, papieren, aankoopbewijs, etc.
Om verder geen problemen te krijgen heb ik het horloge toen maar terug genomen en de man zijn centen terug gegeven. Het liefst zou ik hem over tafel getrokken hebben, maar ik wil geen slechte naam mbt horloges of wat dan ook. Internet kan iemand vernietigen.
Even heeft het toen nog door mijn hoofd gespeeld om deze meneer schriftelijk aan de paal te nagelen op het internet. Maar daar zou zijn bedrijf niet op zitten te wachten en ik eigenlijk ook niet.
Gelukkig heb ik het horloge later verkocht aan een liefhebber voor een prijs die ruimschoots hoger was dan waarvoor ik het eerst verkocht had. Eind goed al goed.
Ik wil nogmaals vermelden dat De persoon in kwestie
Het keurig netjes met mij heeft afgehandeld.
Verder geen kwaad woord over deze man.
Ging mij nogmaals om het feit of je in de genoemde periode nog moet terug nemen.
Grt Frank
Gaarne wel naam/forum identiteit van deze persoon vrijgeven zodat andere verkopers voor dit soort praktijken (td) gewaarschuwd zijn.
Horloge terug nemen, liever dan een minkukel (= conform OBB-verhalen iemand met een negatief gemeten Kukel) te verblijden met een fraai uurwerk
Gaarne wel naam/forum identiteit van deze persoon
vrijgeven zodat andere verkopers voor dit soort
praktijken (td) gewaarschuwd zijn.
Horloge terug nemen, liever dan een minkukel (=
conform OBB-verhalen iemand met een negatief
gemeten Kukel) te verblijden met een fraai uurwerk
Je post is nogal voorbarig/onnodig.
Fijn dat het probleempje op een goede manier is opgelost.
Als er niets aan het horloge mankeerde hoef je als particulierniet in te gaan op terugkoop.
Zelfs niet als er zich na enkele weken een onvoorzien probleem voordoet.
Dit kun jij ook niet helpen en het blijft een gebruikt voorwerp en daar kleven risico’s aan. Uit coulance kun je dat doen maar hoeft niet.
En een spijtoptant heeft gewoon pech gehad en zal beter moeten nadenken over een aanschaf.
Hij kan het horloge ook meteen weer aanbieden op een verkoopplaats ipv de makkelijkste weg te kiezen en zijn geld terugvragen.
Gevalletje helaas pindakaas, dus te lang gewacht = niet meer zeuren.
Het kan ook anders: ik heb in het verleden een bijzonder horloge verkocht aan een forumlid. Er was een flink bedrag (alles is relatief) mee gemoeid. Na een dag belde hij mij op met het aanbod dat wanneer ik spijt zou hebben van de verkoop hij deze terug zou draaien. Het was aan mij om te beslissen. Gelukkig heeft hij het horloge nog steeds (toch?)
(tu)
Ik weet niet wat de reden was en het is gelukkig al opgelost maar ik moest er ineens aan denken dat als ik (vintage/gebruikte) horloges na een week of twee nog terug zou kunnen sturen, ik dat dan met 9 van de 10 zou hebben gedaan. Omdat ik er op uitgekeken ben.
Goh, even dagdromen… ik zou dan niet honderden horloges hebben… ik zou dan een goed gevulde bankrekening hebben… ik zou misschien wel in een groter huis wonen… ik zou een mooiere auto hebb - euh, nee, ik geef niet om auto’s… Maar ach, wat maakt het uit, het is niet zo.
Wettelijk gezien hoef je hem niet meer terug te nemen. De Colportagewet geeft duidelijke richtlijnen met betrekking tot de bedenktijd (=8 dagen)van de kopende partij. Bij kopen op afstand geniet de koper door deze wet extra bescherming. Deze termijn is, zoals het mij lijkt en omschreven, duidelijk verlopen en zou gezien voorgaande niet meer in aanmerking komen voor terugname. Indien je coulance overweegt, dan zal de wederpartij in zijn gehoor met billijke - en redelijke argumenten moeten komen, sterker nog: deze zijn voor toeknneing van coulance zelfs vereist.
Groet, René
Weet je zeker dat deze wet ook geldt voor particuliere verkoop van gebruikte goederen. Ik betwijfel dat.
hans
Ik vind overigens dat Freak keurig netjes gehandeld heeft! (tu)
Nee 2e hands aankopen vallen niet onder die regels.
Als je een 2e hands aankoop in een winkel of bedrijf doet en er wordt aangegeven
dat er een bepaalde vorm van garantie is.dan wordt het een ander verhaal.
Maar 2e hands aankopen door een particulier is kort door de bocht gezegd garantie tot aan de deur.
P.s alle feiten zoals aangegeven moeten wel kloppen met hetgeen je verkoopt/koopt.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Ik vind dat je al te aardig bent geweest.
Niet terugnemen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik de actie van de koper ontzettend brutaal vind.
Overigens wil ik opmerken dat bij aankoop waarbij eerst betaald wordt het net zo goed andersom kan gaan, koper krijgt geleverd en betaald na ontvangst.
Het is een ongeschreven wet dat je eerst betaald en dan geleverd krijgt maar waarom dus niet andersom.
Het blijft een kwestie van vertrouwen van beide partijen.
De actie van de koper getuigd niet van klasse.
Ik zou het in ieder gevakl niet doen net zo min als ik het verkochte artikel terug zou nemen.