Terug nemen

Hallo Allemaal,

Ik heb een korte vraag. Op 8 aug 2010 heb ik een horloge verkocht aan een persoon. Ga verder geen namen noemen. Deze persoon heeft ook niks raars of gemeen gedaan. Daar gaat het hier niet om.
Horloge eerst opgestuurd en nog niet laten betalen. Gewoon op goed vertrouwen verkocht.
Nadat hij het horloge heeft ontvangen heeft hij het dan ook keurig betaald!
Helemaal niks aan de hand. Nadien nog gesproken en deze meneer was naar mijn idee geheel tevreden. Was ook een leuk gesprek aan de telefoon.
Echter, vandaag 25-08-2010 een smsje dat hij toch niet zo tevreden is met het horloge. Of ik het geld terug wil storten.
Mijn vraag is eingelijk of dit (normale) gang van zaken is? Eingelijk vindt ik de termijn te lang. Maar ik wil op dit forum ook geen slechte naam krijgen, om wat voor reden dan ook. Wat is hier gebruikelijk.
Met vriendelijke groet,
Frank

Lijkt me niet normaal en zeker niet netjes.

7 dagen is max, ook wettelijk gezien.
dat is ruim genoeg tijd om te zien of je een horloge wel of niet mooi vindt.

helemaal mee eens (tu)

Te lang en zeker niet netjes!

Wat voor reden wordt gegeven voor het retour verzoek?

Ik vind het ook wat lang, en dan zou ik zeker vragen om eerst het horloge op te sturen zodat jij kan zien of het in dezelfde staat is als toen ji het verzondne hebt, en dan pas geld terugstorten…

als je t na een week nog niet weet…?
wat gaat er dan volgen?
vragen t geld terug na 1 maand of zo.
er zijn grenzen.
is idd niet netjes…!

Hoi,

Gewoon niet terug nemen.
Moet niet gekker worden.Kan je in de winkel ook niet mee aankomen , laat staan “op de 2e-hands markt”.

Elf.

Ga mee met de rest. Periode is te lang!

Ik neem aan dat het een tweedehands horloge is? In dat geval is er al helemaal geen wettelijke retourregeling, koop=koop. Natuurlijk kan de verkoper hier coulant in zijn.

Als er problemen met het horloge zijn in die zin dat deze bv niet goed loopt of niet is zoals beschreven dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Ben daarom ook wel benieuwd naar de reden die wordt gegeven voor het niet tevreden zijn.

Ik heb deze persoon gebeld echter werd er niet opgenomen. dus weet ik de reden nog niet. Maar het horloge was in goede staat en liep goed toen ik het verkocht kan me dus niet voorstellen dat dit het probleem is. Mocht dat wel het geval zijn
ben ik uiteraardt bereid om deze terug tenemen. Het gaat mij eingelijk meer om het feit dat de termijn te lang is.

Grt Frank

Zou ik niet mee akkoord gaan. Ik vind dat je het al netjes had gedaan, verzenden voordat was betaald.

Ik sluit me bij de rest aan, termijn is veel te lang om te reageren. Verder is het zo dat er voor gebruikte zaken geen wettelijke termijn geldt, tenzij koper en verkoper dat overeen zijn gekomen. Ik begrijp dat dit het geval niet is.

Niet doen dus.

freak Schreef:

Ik heb deze persoon gebeld echter werd er niet
opgenomen. dus weet ik de reden nog niet. Maar het
horloge was in goede staat en liep goed toen ik
het verkocht kan me dus niet voorstellen dat dit
het probleem is. Mocht dat wel het geval zijn
ben ik uiteraardt bereid om deze terug tenemen.
Het gaat mij eingelijk meer om het feit dat de
termijn te lang is.

Grt Frank

je hebt het horloge verkocht en hij liep goed, en zou nu opeens niet meer goed lopen, dan zou ik m dus ook niet terugnemen, hij kan m wel uit zijn handen hebben laten vallen, en de termijn is idd te lang, moet echt wel een verdomde goede reden zijn zou ik m nog terugnemen.

Goed moment om te pleiten voor een (verplichte?) vermelding van een “return policy” op ons marktgedeelte.

Ik doe dit zelf al langere tijd bij mijn advertenties vermelden; Ik hanteer drie dagen…, niet goed (geen vragen) geld terug garantie!

Voor een bekende zou ik me wel redelijk opstellen als er een probleem zou zijn na de termijn. Maar me na 7 dagen mededelen dat ik het geld terug moet storten zit er bij mij niet in… :smiley:

Gr. Roel

Als ik het goed heb begrepen dan heeft hij pas betaald nadat het horloge was aangekomen?

Dit zegt wmb genoeg, wanneer het horloge niet naar de zin was geweest dan bestond de mogelijkheid om het direct terug te sturen.

Door te betalen heeft hij aangegeven dat het ontvangen horloge werkte en voldeed.

Mi. vind ik het nogal brutaal om dan na 3 weken om teruggave van de betaalde som te vragen.

Zoals ik je postje lees heeft deze verkoop > aankoop plaatsgevonden tussen 2 volwassen mensen en niet tussen 2 kleine kinderen, koper zou zich dus als een volwassene moeten gedragen en accepteren dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.

Just my 2 cents.

mvg, Frans

sluit me aan bij bovenstaande commentaren.
was het niet goed was dit bij aankomst al duidelijk en had hij/zij gewoon even kunnen bellen.

Bedankt voor jullie reacties.
Nu net met koper opgelost. Klok was gelukkig niet stuk.
Ook is het op de zelfde nette manier opgelost zoals in het eerste telefoon gesprek. Is altijd prettig wannneer het netjes verloopt.

Ik vind de manier van Krabong ook wel goed. maar we zijn uiteindelijk ook weer geen winkel. misschien zouden we hier over eens een poll moeten houden.
Zeker nu we het verkoopforum gaan veranderen.

Grt Frank

Op de eerste plaats vind ik dat je,je al heel couland hebt opgesteld,
om het horloge op te sturen zonder dat er eerst betaald is.
Na ontvangst heeft deze persoon betaald en was het dus met de prijs
en horloge eens en tevreden,om nu de koop ongedaan te maken ,moet
toch wel een heel goede reden zijn,deze is niet bekend ik zou dus
niets doen.
@Krabong Of het nu een bekende of niet is mag toch eigenlijk geen
verschil maken.

GR harb

Te laat had niet hoeven te posten

harb Schreef:

Op de eerste plaats vind ik dat je,je al heel
couland hebt opgesteld,
om het horloge op te sturen zonder dat er eerst
betaald is.
Na ontvangst heeft deze persoon betaald en was het
dus met de prijs
en horloge eens en tevreden,om nu de koop ongedaan
te maken ,moet
toch wel een heel goede reden zijn,deze is niet
bekend ik zou dus
niets doen.
@Krabong Of het nu een bekende of niet is mag toch
eigenlijk geen
verschil maken.

GR harb

Voor mij maakt het heel veel verschil of ik je via hier ken of niet. Dus zolang het geen vast beleid is neem ik mij de vrijheid om mensen uit te sluiten.
Ik heb geen zin om bijvoorbeeld m’n Tudor uit te lenen voor een avond onder een net pak om het ding daarna retour te krijgen… :smiley:

Maar als het inderdaad een vaste regel zou worden dan geldt het voor iedereen. En dan hoop ik dat we ook een classificatiesysteem krijgen waarbij je eerst (bijvoorbeeld) 50 posts gedaan moet hebben alvorens op de markt te kunnen. Erg omslachtig allemaal en een kluif voor de moderators maar daardoor wel veel meer “van liefhebbers, voor liefhebbers” i.p.v. dagjesmensen :smiley:

gr. Roel

Goed dat jullie het opgelost hebben. Maar de koper heeft ook imho te lang gewacht met het aankoopbedrag terug te eisen.

Klinkt hard maar na 7 dagen hoeven ze bij mij niet aan te komen!

Tenzij er gebreken zijn dan worden deze opgelost.

Maar ik vind hem toch niet mooi is er bij mij niet bij!

Maar je hebt het goed op kunnen lossen begrijp ik. Is altijd prettig.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.