Terug om de pols: m'n Casio WQV-1

De Casio WQV-1, een polscamerahorlogegadgetding.
Op de markt gebracht in september 2000. Gsm’s met ingebouwde camera waren er toen nog niet, meen ik me te herinneren.

Het horloge heeft een geheugen van 1 MB, goed voor 100 zwartwitfoto’s van 120 x 120 px. Dat waren 10 jaar geleden vast behoorlijke cijfers, maar tegenwoordig zijn ze redelijk belachelijk :slight_smile:

Moet zeker 8 jaar geleden zijn dat ik 'm nog heb gedragen.
Gisteren een nieuw batterijtje erin gestoken en hij schoot probleemloos in gang.
Vraag is wel of de software om de foto’s naar je pc te versluizen nog werkt op de pc’s van vandaag.

Geweldig. Deze heb ik nog nooit gezien. Een echt geheim agent horloge.(tu)

Ik kende hem niet. Mooie klok.B)- Die software is vast wel aan de praat te krijgen.:~

ik heb er keer 1 in m’n handen gehad van een ander forum lid … moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet of het de zelfde is , dat van foto’s maken is me wel bij gebleven :wink:

erg geinig …:slight_smile: en dat hij maar weer regelmatig polstijd mag krijgen (tu)

Ene Elvis Payne heeft wat pagina’s gewijd aan de verschillende Wrist Camera modellen van Casio:
http://www.3wheelers.com/elvis/

Er zijn 4 WQV horloges geweest, waarvan de laatste (de WQV-10) in november 2011 in productie ging.
Die had al een hele upgrade tov de WQV-1: kleurenscherm en kleurenfoto’s van 176 x 144 px (ipv 120 x 120 px zwartwit). Wahey!
Wel nog altijd maar een 1 MB geheugen :slight_smile:

janl Schreef:

Ene Elvis Payne heeft wat pagina’s gewijd aan de
verschillende Wrist Camera modellen van Casio:
http://www.3wheelers.com/elvis/

Er zijn 4 WQV horloges geweest, waarvan de laatste
(de WQV-10) in november 2011 in productie ging.
Die had al een hele upgrade tov de WQV-1:
kleurenscherm en kleurenfoto’s van 176 x 144 px
(ipv 120 x 120 px zwartwit). Wahey!
Wel nog altijd maar een 1 MB geheugen :slight_smile:

Dan komt die WQV-10 van jou vast uit de toekomst ofzo :wink:
Maar dan nog erg slappe specs. Mijn camerahorloge heeft maar liefst 1.3 megapix en kan zelfs video opnemen :stuck_out_tongue:

janl Schreef:

Vraag is wel of de software om de foto’s naar je
pc te versluizen nog werkt op de pc’s van
vandaag.

Ik denk dat de software wel draaiende is te krijgen. De vraag is waar vind je nog een laptop met IR :wink:
Just kiddin, volgens mij zat er toch een cradle bij. Of anders kun je nog een IR via USB apparaatje kopen voor een paar euro.

Dat moest dus 2001 ipv 2011 zijn. Excuus!

IR is het probleem niet, inderdaad. Daarvoor is er dit:

Alleen moet ik dat ding nog terug zien te vinden. Moet hier ergens liggen :wink:

Vraag lijkt me vooral: wil je hier nog echt foto’s mee trekken en dan overzetten naar je pc? Foto’s van 120 x 120 px, da’s niet meer van deze tijd :slight_smile: