Terug uit Bredevoort!

Met een Lemania om mijn pols!

Jan heeft zich weer helemaal uitgeleefd! Het horloge is een tijd weggeweest. In de eerste plaats door gecompliceerde restauratie en ook omdat Jan in een vroeg stadium aangaf dat hij dit horloge graag wil(de) gebruiken voor een reportage in Watching. De Watching komt rond 15 december uit met een uitgebreid verslag.

Je begrijpt dat het niet zo netjes is wanneer ik nu alle stappen uit de doeken doe. Dat laat ik graag aan Jan over!

Een detail: ik vond in mijn voorraad nog een NSA-achtige band (NSA was in jaren 60 een hele bekende bandenmaker die van alles maakte voor Heuer, Sinn etc). Met de band er aan ziet het er allemaal nog authentieker uit!

Menno

Fantastisch Menno, van harte proficiat met de wedergeboorte.

Van harte, wat een prachtig horloge!!

Ik heb zo`n zelfde nsa band om mijn Zenith. Heerlijke banden zijn het.

Geweldig resultaat weer Menno(tu) Prachtklok, hij lijkt weer bijna nieuw:) (even de Watching in de gaten houden)

Wat een plaatje, echt heel mooi (tu)
De band matched ook goed!

mvg

Topper :~

Wat een kletser, nice!

Mijn beste,

Het resultaat is prachtig geworden, Proficiat!!
Ik volg dan ook met belangstelling het verslag in de ‘Watching’ van december.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Echt gaaf, een verslag van je horloge.
Ik ga het verslag zeker lezen…

Grt. Rene

Super Menno! (tu)

Gaaf hoor! Als je het mij vraagt een klassieker. Benieuwd wat het verhaal in de Watching wordt.

Erg gaaf horloge! Jaloers!X(

Geweldig mooi horloge en het krijgt verdiende aandacht .
Leuk voor jou dat die in Watching te zien zal zijn .

Yo , Manu .

Goed bezig!

Prachtige uitstraling dankzij de zo kenmerkende, starfighter-achtige, vorm van de secondewijzer van de chronograaf.

:~ Mooie werk, en heel veel mooie:z:)o me;)
nog effen wachten op verslag in de Watching No 4 eind november ::o
Krijg je nog wat extra foto’s van Jan voor deze topic? zou leuk zijn:#
Groeten :)-D Iwan

kaleiwan Schreef:

:~ Mooie werk, en heel veel mooie:z:)o me;)
nog effen wachten op verslag in de Watching No 4
eind november ::o
Krijg je nog wat extra foto’s van Jan voor deze
topic? zou leuk zijn:#
Groeten :)-D Iwan

Ik heb zelf wel wat foto’s gemaakt van ‘na’. Daar zijn de twee in de opening het resultaat van. Voor de rest wacht ik ook gewoon op Jan. vind ik wel verrassend!

Overigens zal ik de komende tijd nog wel eens naar Bredevoort op en neer tuffen: ik heb er nogal wat achter gelaten om tzt weer op te halen!

Menno

dat zijn goede vooruitzichten met feestdagen 3 op een rij:)o:)-D:+, beetje traktatie voor je zelf :sunglasses: is nooit weg, beetje :z en tijd vergeten B)-
Ik heb ook mijn Minerva 17/29 http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,218106 bij Jan staan en kan niet wachten tot dat ie klaar is:P, maar door de drukte met diverse afspraken, moet ik nog geduld X( hebben :)o;)
Net als in alle sprookjes trouwt Prins met Princes, en is iedereen gelukkig en blij :~

Gr. Iwan

Een erg mooi horloge!!
(tu)

Die is heel mooi geworden!

Grave vintage! (tu)

Gr. Glenn

De foto’s krijg je nadat de watching is uitgekomen.
inplaats van ongeveer 1500 woorden had ik ditmaal ruim 2300 woorden in de hoop dat er extra pagina’s aan toegevoegd zouden worden.
Helaas moest de tekst ingekort worden en zijn er enkele stukjes komen te vervallen, waaronder de lume van de indexen.
De lume van de indexen was sterk verouderd en lichte niet meer op! Om geen afbreuk te doen aan de wijzerplaat met nieuwe felle lume, heb ik de lume verouderd met kleurstof.
hierdoor lijkt de lume enigzinds verweert, maar houd je deze onder een blacklight dan licht de wijzerplaat fel op.
Helaas heb ik hier geen foto van gemaakt, maar wellicht dat Menno dat zelf nog kan doen.
Ditmaal was er ook weinig te schrijven over de restauratie, en ben ik deze keer meer ingegaan op de werking van het horloge.
Ik kan me daar geheel in uitleven, maar ben helaas gebonden aan het aantal pagina’s en woorden.

Gr jan Ubels