HEEEEEE??? Was dat gisteren??? Ik dacht dat het de 29ste was. Bohoehoe!!!
jantje.vlaam Schreef:
Of iedereen van het forum loopt met een badge rond
met daarop zijn forumnaam.
Of een mooi T-shirt met het forum-logo en daaronder: We’re all for 'um
Menno
Henrik Schreef:
HEEEEEE??? Was dat gisteren??? Ik dacht dat het
de 29ste was. Bohoehoe!!!
Ik had je al gemist. Je moet toch wat meer op je eigen forum kijken:D
Henrik Schreef:
HEEEEEE??? Was dat gisteren??? Ik dacht dat het
de 29ste was. Bohoehoe!!!
Sorry, was ik dat vergeten te vertellen. Ik ben ook niet geweest dit keer…
thieuster Schreef:
Als ik dat zo teruglees, kom ik tot de conclusie
dat ik helemaal niet wist dat er meerdere
verkopers dan Rob op de Rikketik staan / stonden.
Het zal wel aan mij liggen (tja aan wie anders),
maar ik denk dat het wel anders en beter kan.Een van de dingen die ik niet zal doen op de
Rikketik, is een horloge kopen van iemand die ik
niet ken (je koopt de verkoper!), zeker niet na
alle verhalen over de gespotte fakes. Maar… als
een hier bekende forummer zijn waren uitstalt, zal
ik eerder geneigd zijn om wat te kopen. Iemands
forum-faam is in de werkelijke wereld veel waard!Misschien is het een idee om voor de volgende
Rikketik een ‘sticky’ te openen in het algemene
deel van het forum, waar forummers-met-kraam het
nummer (locatie) van hun kraam kunnen melden. Van
mij hoeft er heus geen lijst met horloges en
prijzen bij of andere reclame-uitingen. Alleen het
locatienummer!Dat veel verkopers klagen over de slome verkoop
heeft zeker niet alleen met de recessie te maken.
In veel gevallen liggen de prijzen nagenoeg op
winkel-niveau of er zelfs boven! Waar zijn de
beursaanbiedingen gebleven? Een mooie Tudor Sub
met grijze bezel voor 3500 euro aan een afgetrapte
nato is toch echt wel te gek. Of een 2006 Rolex
14060M zonder doos, papieren etc. van een Duitser
voor 3300! En van wie koop ik 'm dan? (Weer: koop
de koper). Als de handelaren zelf beginnen met de
grote schoonmaak = weren van verkopers van fakes
of zelfs horloges van dubieuze afkomst, is het
voor de liefhebber ook aantrekkelijker: je hoeft
niet bang te zijn voor rotzooi.Menno
ha Menno,
goede reactie.
Je gaat wel aan één ding voorbij; er is meer dan alleen het segment Rolexen en Tudors. Ik zou zelf niet zo 1,2,3 even paar mille neerleggen op een horlogebeurs bij onbekenden. Forummers zouden een streepje voor hebben, maar spannend blijft het toch.
Maar waar waar ik op doel zijn de goedkopere horloges. Zeg 0-500 euro. Wij hadden voornamelijk vintage horloges en voor elk wat wils. Van lopende Accutrons, Tissots, Omega’s tot goedkopere segment als Ancre en Kienzle. Allemaal in mooie staat en zeer betaalbaar. Een Ancre duikertje voor zeg 18 euro moet je maar net behoefte aan hebben, maar de meer bekendere vintages als die Tissots en Accutrons liepen ook niet.
Wat wel liep waren de dissonanten in onze collectie. Van een open (‘skeleton’) kinderklok, Afstandsbedieninghorloges (die door kinderen werden opgepikt) tot een skeleton automaat uit china (in nieuwstaat, dat wel).
Iets anders; prachtig om te zien wat voor divers publiek er loopt. Je kan zo een stuk of 7 hokjes maken als je mensen graag wilt schikken. Van oud geld, snelle jongens, turken, duitsers, geeks, en zo verder. Gemiddelde leeftijd ligt wel wat aan de hoge kant, maar ik stoor mij er maar niet meer aan. Mijn vriendin kwam nog langs met de kids en die keek haar ogen uit haha.
Was er niet bij gisteren, maar kan me bij Menno’s gedachtengang alleen maar aansluiten. Volgens mij hebben mensen die naar een evenement als dit gaan vooral behoefte aan kwaliteit tegen scherpe prijzen. En wanneer het hieraan ontbreekt is het voor bezoekers gewoon niet meer interessant om te komen. Dan zijn er duizendenéén andere plaatsen waar je horloges kunt scoren. In plaats van redenen voor slappe verkoop buiten jezelf te zoeken8-), moet je volgens mij als standhouder vooral eens naar je eigen propositie kijken.:S Sluit deze echt voldoende aan bij wat het publiek wil? En waar baseer je dit op? Verdiep je hier eens serieus in (dat kan op meerdere manieren en hoeft niet veel moeite te kosten). Hoe zit het met je presentatie? Je kunt er als individuele standhouder voor zorgen dat een bezoek aan het evenement en jouw stand in het bijzonder een feestje wordt. Ik bedoel, je biedt horloges aan op een evenement vol met horlogegekken. Dat is toch geweldig? En kijk ten slotte eens kritisch naar je communicatie (via fora, social media, etc.).
Ja, ik weet dat een evenement als dit voor de meeste standhouders een activiteit erbij of zelfs een (uit de handgelopen) hobby is. Maar het is natuurlijk zonde van alle inspanning als geïnteresseerden niet kopen of zelfs geheel wegblijven. Toch? En we schieten er allemaal wat mee op; bezoekers en standhouders.:~
thieuster Schreef:
Als ik dat zo teruglees, kom ik tot de conclusie
dat ik helemaal niet wist dat er meerdere
verkopers dan Rob op de Rikketik staan / stonden.
Het zal wel aan mij liggen (tja aan wie anders),
maar ik denk dat het wel anders en beter kan.Een van de dingen die ik niet zal doen op de
Rikketik, is een horloge kopen van iemand die ik
niet ken (je koopt de verkoper!), zeker niet na
alle verhalen over de gespotte fakes. Maar… als
een hier bekende forummer zijn waren uitstalt, zal
ik eerder geneigd zijn om wat te kopen. Iemands
forum-faam is in de werkelijke wereld veel waard!Misschien is het een idee om voor de volgende
Rikketik een ‘sticky’ te openen in het algemene
deel van het forum, waar forummers-met-kraam het
nummer (locatie) van hun kraam kunnen melden. Van
mij hoeft er heus geen lijst met horloges en
prijzen bij of andere reclame-uitingen. Alleen het
locatienummer!Dat veel verkopers klagen over de slome verkoop
heeft zeker niet alleen met de recessie te maken.
In veel gevallen liggen de prijzen nagenoeg op
winkel-niveau of er zelfs boven! Waar zijn de
beursaanbiedingen gebleven? Een mooie Tudor Sub
met grijze bezel voor 3500 euro aan een afgetrapte
nato is toch echt wel te gek. Of een 2006 Rolex
14060M zonder doos, papieren etc. van een Duitser
voor 3300! En van wie koop ik 'm dan? (Weer: koop
de koper). Als de handelaren zelf beginnen met de
grote schoonmaak = weren van verkopers van fakes
of zelfs horloges van dubieuze afkomst, is het
voor de liefhebber ook aantrekkelijker: je hoeft
niet bang te zijn voor rotzooi.Menno
Voor je het geval je het weer over het hoofd ziet:
De volgende Rikketik (volgens hun site) is op zondag 6 mei!
Uiteraard moet je verdiepen in publiek.
Maar als ik jou en anderen moet geloven is er enkel en alleen behoefte aan een soort miljonairsfair-outlet. Volgens mij is het iets genuanceerder en gefragmenteerder qua publiek.
Ik hoor even zoveel verhalen van anderen (die kennelijk minder fanatiek in dit topic zitten) dat ze juist op zoek zijn naar opknappertjes of leuke vintage horloges voor erbij. Nou die laatste categorie hadden we zat.
Er schijnen zelfs mensen te zijn die van klokken houden. Ik ken ze verder niet, maar ook die lopen er
Ik had er 0 verwachting van; het was meer dat meer ervaren standhouders en bezoekers die al wat langer meegaan indicaties gaven dat er niet zoveel met onze handel was “met deze tafel was je twee jaar geleden spekkoper geweest”, maar dat het een slechte beurs was. Ik heb ook niemand over prijs en aanbod gehoord. Ze kochten simpelweg niet. Volgende keer beter!
Misschien waren de voorbeelden van de Tudor en de Rolex niet de beste om mijn verhaal te illustreren. Maar ook in de minder dure segmenten valt er nog wel wat te verbeteren! Fakes blijven fakes, ook in het minder dure segment. Ik heb er zelf niet zo op gelet, omdat ik niet op zoek was naar een horloge, maar ik had toch het idee dat sommige horloges met een ‘crow’s foot’ (MoD-teken) opeens een stuk duurder waren dan voordat het er vorige week in werd geslagen(…). Hetzelfde geldt ook voor zakhorloges, overigens.
Als we hier horloges aanbieden voor een bepaald bedrag hoeft het niet zo duur te zijn als in een winkel. Dat snap ik. Zonder overdrijven kun je wel zeggen dat dit onvolprezen forum de prijzen redelijk scherp zet:
- Veel kenners
- veel kennis
- leden zijn vaak actief op meerdere (internationale fora)
- behoorlijk wat traffic
- veel horloges die jaarlijks van eigenaar wisselen, in alle segmenten.
- veilig kopen: je koopt van iemand die je ‘kent’.
Ik durf wel te stellen dat we de marktprijzen goed volgen of zelfs op sommige punten dicteren.
Moet je dan de hele beurs vaarwel zeggen omdat het hier op het forum beter is? Nee! Zoals hierboven al aangegeven is, je moet de nadelen van het internet omzetten in de voordelen van het echte kopen: meerdere horloges bij elkaar, de look-and-feel van een collectie. Passen, meten en voelen. En eerlijk zijn in wat je verkoopt. Behalve dat laatste, kan dat op het internet niet. Daar moet een handelaar zich op richten. Als de verkopen achterblijven, doet hij of zij het niet goed! Wat schreef Rob hierboven: “Mijn dag is totaal geslaagd”. Natuurlijk! Omdat hij op zijn stand doet wat hij op het internet niet kan. Dat voegt waarde toe! En zijn woorden klinken dan heel anders dan: “Tja, de crisis slaat toe.” Jarenlang is er makkelijk geld verdiend en nu moet je innoveren om bij te blijven.
Menno
Jammer dat ik de foto niet kan zien.Mijn geboortejaar is 1951 dus mijn interesse is groot.
robbie409 Schreef:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394
413_2455148937662_1220223923_3112231_1055173080_n.
jpg
Nice Rob!
Ik wist niet dat deze er ook met een oranje dial was :~
Ben zelf ook nog op zoek naar een arnie.
jongjong51 Schreef:
Jammer dat ik de foto niet kan zien.Mijn
geboortejaar is 1951 dus mijn interesse is groot.
:S:S Geen foto’s? Wat zie je dan?
Die kan je met Koninginnedag wel veilig dragen(tu)
Niets aan toe te voegen, helemaal eens !!
+1
Gr,
Ron
thieuster Schreef:
Misschien waren de voorbeelden van de Tudor en de
Rolex niet de beste om mijn verhaal te
illustreren. Maar ook in de minder dure segmenten
valt er nog wel wat te verbeteren! Fakes blijven
fakes, ook in het minder dure segment. Ik heb er
zelf niet zo op gelet, omdat ik niet op zoek was
naar een horloge, maar ik had toch het idee dat
sommige horloges met een ‘crow’s foot’ (MoD-teken)
opeens een stuk duurder waren dan voordat het er
vorige week in werd geslagen(…). Hetzelfde geldt
ook voor zakhorloges, overigens.Als we hier horloges aanbieden voor een bepaald
bedrag hoeft het niet zo duur te zijn als in een
winkel. Dat snap ik. Zonder overdrijven kun je wel
zeggen dat dit onvolprezen forum de prijzen
redelijk scherp zet:
- Veel kenners
- veel kennis
- leden zijn vaak actief op meerdere
(internationale fora)- behoorlijk wat traffic
- veel horloges die jaarlijks van eigenaar
wisselen, in alle segmenten.- veilig kopen: je koopt van iemand die je
’kent’.Ik durf wel te stellen dat we de marktprijzen goed
volgen of zelfs op sommige punten dicteren.Moet je dan de hele beurs vaarwel zeggen omdat het
hier op het forum beter is? Nee! Zoals hierboven
al aangegeven is, je moet de nadelen van het
internet omzetten in de voordelen van het echte
kopen: meerdere horloges bij elkaar, de
look-and-feel van een collectie. Passen, meten en
voelen. En eerlijk zijn in wat je verkoopt.
Behalve dat laatste, kan dat op het internet niet.
Daar moet een handelaar zich op richten. Als de
verkopen achterblijven, doet hij of zij het niet
goed! Wat schreef Rob hierboven: “Mijn dag is
totaal geslaagd”. Natuurlijk! Omdat hij op zijn
stand doet wat hij op het internet niet kan. Dat
voegt waarde toe! En zijn woorden klinken dan heel
anders dan: “Tja, de crisis slaat toe.” Jarenlang
is er makkelijk geld verdiend en nu moet je
innoveren om bij te blijven.Menno
Helemaal mee eens, vooral met de laatste zin
verwar overigens de beroepsmatige handelaren en de eerste keer hobbyisten zoals ondergetekende niet, he
Wij waren zeg maar het schattige kleedje naast de supermarkt met twee 6-jarigen erop t.o.v. de marktkraam ernaast (figuurlijk dan he)
Mijn dag was geslaagd:
Meer verkocht dan ooit tevoren, en toch niet overdreven veel drukte.
Geen diefstal
Zelf een paar leuke horloges gescoord
Qua innovatie denk ik dat het mogelijk moet zijn om samen met Carlo van de Rikketik een "forum"plein te krijgen. Waar de forumleden bij elkaar staan. Ik weet niet of dat veel oplevert, misschien kannibaliseren sommige elkaar wel. Maar het is in elk geval leuk en gezellig. Je kan je stand af en toe even aan iemand anders overlaten en zelf gaan scharrelen. Ik kan pas wat over de beurs sinds Jürgen me helpt, en daar ben ik heel erg blij mee.
robbie409 Schreef:
Mijn dag was geslaagd:
Meer verkocht dan ooit tevoren, en toch niet
overdreven veel drukte.
Geen diefstal
Zelf een paar leuke horloges gescoordQua innovatie denk ik dat het mogelijk moet zijn
om samen met Carlo van de Rikketik een
"forum"plein te krijgen. Waar de forumleden bij
elkaar staan. Ik weet niet of dat veel oplevert,
misschien kannibaliseren sommige elkaar wel. Maar
het is in elk geval leuk en gezellig. Je kan je
stand af en toe even aan iemand anders overlaten
en zelf gaan scharrelen. Ik kan pas wat over de
beurs sinds Jürgen me helpt, en daar ben ik heel
erg blij mee.
Kijk, dat is innoveren zoals ik het hierboven bedoelde! Kannibaliseren kan gebeuren, maar de gecombineerde kracht van vertrouwde ‘adressen’ en een afwisselende collectie zorgt voor meer positieve dan negatieve aspecten. En zo’n plein zorgt dus voor iets wat je met internet alleen niet kunt bereiken. Henrik er bij met zijn banden en dan nog iemand met gereedschappen… helemaal top. Hoef ik ook niet te zoeken tussen die pendules of hoe die dingen ook heten mogen.
Ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen!
Menno