Meer verkocht dan ooit tevoren, en toch niet
overdreven veel drukte.
Geen diefstal
Zelf een paar leuke horloges gescoord
Qua innovatie denk ik dat het mogelijk moet
zijn
om samen met Carlo van de Rikketik een
"forum"plein te krijgen. Waar de forumleden bij
elkaar staan. Ik weet niet of dat veel
oplevert,
misschien kannibaliseren sommige elkaar wel.
Maar
het is in elk geval leuk en gezellig. Je kan je
stand af en toe even aan iemand anders
overlaten
en zelf gaan scharrelen. Ik kan pas wat over de
beurs sinds Jürgen me helpt, en daar ben ik
heel
erg blij mee.
Kijk, dat is innoveren zoals ik het hierboven
bedoelde! Kannibaliseren kan gebeuren, maar de
gecombineerde kracht van vertrouwde ‘adressen’ en
een afwisselende collectie zorgt voor meer
positieve dan negatieve aspecten. En zo’n plein
zorgt dus voor iets wat je met internet alleen
niet kunt bereiken. Henrik er bij met zijn banden
en dan nog iemand met gereedschappen… helemaal
top. Hoef ik ook niet te zoeken tussen die
pendules of hoe die dingen ook heten mogen.
Ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen!
Menno
Das ook een leuke!
Wat ik me ook zat te bedenken… zou het misschien een idee zijn om op een aparte en ludieke manier "forumstands’ herkenbaar te maken door jaarlijks iets aparts op je kraam te zetten? Bijvoorbeeld een knuffelbeer ofzo? Het jaar erop een… ouderwetse telefoon? Of een schilderij? Beetje vergezocht misschien, maar is weer eens wat anders dan een bordje met 't forumlogo.
Meer verkocht dan ooit tevoren, en toch niet
overdreven veel drukte.
Geen diefstal
Zelf een paar leuke horloges gescoord
Qua innovatie denk ik dat het mogelijk moet zijn
om samen met Carlo van de Rikketik een
"forum"plein te krijgen. Waar de forumleden bij
elkaar staan. Ik weet niet of dat veel oplevert,
misschien kannibaliseren sommige elkaar wel. Maar
het is in elk geval leuk en gezellig. Je kan je
stand af en toe even aan iemand anders overlaten
en zelf gaan scharrelen. Ik kan pas wat over de
beurs sinds Jürgen me helpt, en daar ben ik heel
erg blij mee.
Haha, fijn om te horen Rob! Ik doe het met plezier!
En er mag ook best gezegd worden dat het wat tegen viel, en inderdaad geen marketing strategie van te voren bedacht. Ook niet speciaal van te voren al ingekocht op de verkoop. Volgende keer zullen we het duidelijker laten merken maar ik wil dit forum ook niet gebruiken om eigen waar aan te prijzen daar is al een andere plek voor op het forum. Een paar oude klokjes die vorige keer voor 50€ weggingen werden nu niet eens bekeken misschien was het kleine halletje ook wel wat minder. Maar goed het blijft wel leuk om af en toe eens te doen.
Ik heb een gemengd gevoel overgehouden aan deze beurs. Het was de eerste maal dat ik naar deze beurs ben geweest en vond het erg leuk om zo veel moois bij elkaar te zien. Ik was geïntresseerd in een paar Rolex horloges dat daar te koop werden aangeboden, maar vertrouwde het zaakje niet en wegens te weinig kennis ben ik dan ook niet overgegaan tot de aankoop ervan. Als ik hier lees dat er verschillende fakes aanwezig waren, dan ben ik ineens ook blij dat ik het niet gedaan heb.
Verder heb ik een Seiko aangekocht bij Rob om cadeau te doen aan mijn schoonbroer. Toen ik daarna verder wandelde door de andere hal nam er ineens iemand mijn arm redelijk onbeschoft en pijnlijk vast en betichte me in het Duits van diefstal van 1 van zijn lege horlogeboxen. Na uiteindelijk gewoon mijn box opengedaan te hebben en te laten zien dat er een horloge inzat liet ie me weer gaan. Stel nu dat ik een lege box elders had gekocht had ik er nog redelijk wat problemen door kunnen krijgen en dat is het me niet waard om eens naar een beurs te gaan om me te vermaken.
Ik denk dus nog een 2-de keer na alvorens ik volgende keer naar een rikketik ga, want om enkel Seiko’s (zeker niet negatief t.o.v. het merk bedoeld, ik ben zeer teveden met mijn 4 Seiko’s, maar dat is de enige verkoper op rikketik die mij bekend is als solvabele verkoper) te scoren hoeft het voor mij niet.