Terug van de Spa - vintage Omega Geneve

Hallo,

Ik wou dit graag even met iedereen hier delen:

Deze Omega was van mijn grootvader. Die kreeg hij van zijn werkgever toen hij met pensioen ging en heeft hem jarenlang dagelijks gedragen. Mijn vader heeft hem geërfd na het overlijden van grootvader en heeft hem ook een tijd dagelijks gebruikt. Later (mijn interesse in horloges wetende) heeft mijn vader de horloge aan mij gegeven. Tegen die tijd was die niet echt in zo’n een goede staat en had al jaren geen onderhoud gehad. Ik was altijd van plan om hem te laten opknappen maar ook een beetje bang voor enorme kosten…

Uiteindelijk heb ik een volledige revisie toch laten uitvoeren door ‘The Amsterdam Watch Company’ (tegen een hele redelijke prijs) en wat ben ik blij met het resultaat! De foto’s zijn niet zo goed, de horloge wel:

Ik draag deze horloge nu weer met veel plezier. Ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden!

Heb je heel goed aan gedaan om dit horloge weer op te knappen. Zeker bij een familie erfstuk.
Fraai kwaliteitshorloge.

Hoe kan je zo’n Omega nu niet leuk vinden!! Prachtig resultaat en… hij kan weer een generatie mee.

Groeten, Tom Vreeken.

Prima gedaan! Ziet er weer goed uit en draag 'm met trots.

Hele mooie klassieker ! (tu)
Zulke horloges worden nooit oud ! Die zijn “tijdloos” !

Mijn beste,

Formidabel zoals deze Omega is geworden tot wat het behoort te zijn, namelijk;
Een tijdlos horloge van grote klasse van een gerenomeert merk. Zeer fraai gerestaureerd is het een sieraad met toegevoegde waarde geworden. Niet alleen betreffende de restauratie maar zeker ook een horloge met een geschiedenis. Een geschiedenis van vader op zoon op kleinzoon. Dat geeft een extra goed gevoel welke men met respect omarmt.
Veel plezier ermee. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

prachtig erfstuk en qua schoonheid ook weer in ere hersteld.
Eentje om trots op te zijn en derhalve een gevoelshorloge.
geniet er van.

Schitterend! Vooral van genieten! (tu)

Prachtig horloge. En een familie erfstuk. Ik heb ook een gouden omega die van mijn vader is geweest. Dat geeft het horloge een toegevoegde waarde. Geniet ervan.

Ik draag de horloge inderdaad weer met veel plezier en trots. :slight_smile:

Superklok, een Omega Geneve is een zeer ondergewaardeerde klok.
In de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw waren dit toch de ‘‘luxere’’ uitvoeringen.

Hier een foto van een van de mijne.

Ik draag hem met trots.

Erg mooi!

0b5cur1ty, wees zuinig op dat mooie erfstuk. Zoals gezegd, tijdloos. Daar kun je over 50 jaar nog mee aankomen. En… ik heb er een die wel een beetje op die van jou lijkt.