Terug van eigenlijk nooit weg geweest: N.B. Yäeger VEEL FOTO's!

Vandaag zat ik toch een beetje in spanning te wachten op de aardige meneer van Fedex. Onderweg was een pakket met de eerste serie door mij bestelde N.B. Yäeger horloges. Dit merk draait alweer een tijdje mee en is ooit gelanceerd door Martin Braun. Vernoemd naar de beroemde Chuck Yeager, die als eerste mens met zijn Bell X-1 door de geluidbarriere vloog:

Het merk is door Martin Braun aan een Engelse firma verkocht die het verder liet verslonzen. Uiteindelijk heeft Schaumburg Watch zich erover ontfermt en nieuw leven ingeblazen. Via de mail werd ik recent benaderd of ik via mijn site aramar.nl dit merk wil gaan verkopen. Daar dit merk mijn twee passies combineert (luchtvaart en horloges) zei ik natuurlijk geen nee. Drie weken geleden ben ik met mijn vader naar Rinteln gereden om aldaar te spreken over de horloges en de collectie te aanschouwen. Schaumburg Watch zit in een zeer fraai pand, midden in het centrum. Het geheel heeft wel iets weg van een klein museum en ik heb die middag heel wat fraaie horloges gezien. Echt een kind in een snoepwinkel voelde ik mij. De NBY horloges zijn van zeer goede kwaliteit, met allen Zwitserse automatische uurwerken, saffierglas en 100m waterdicht.
Vandaag was het zover en kwamen de eerste horloges binnen. Hieronder een impressie van het immer leuke moment om horloges uit te pakken. Tevens denk ik erover om de op de hoogtemeter lijkende NBY voor mijn verjaardag (binnenkort) aan te schaffen. Die is zo fraai…alleen nog even mijn vrouw ompraten (heb volgens haar teveel horloges…).
Plaatjes:

Extra rubberen band voor bij ieder horloge:

Doos heeft de vorm van een vliegtuigvleugel profiel:

De beauty die ik voor mijn verjaardag hoop te scoren:

En nog een groepsfoto:

Erg leuk om te zien dat er nu een verdeler voor Nederland is, het merk was me al opgevallen in de Uhren Katalog. Ik vind ze erg mooi, een mooie manier om de horlogerie en de luchtvaart te verenigen. Gefeliciteerd en succes bij de verhandeling.

Chuck droeg een GMT; is op bijna alle foto’s van 'm te zien. Ik vraag me af of hij zijn naam leent voor een ‘ander’ merk. Offe… zit het verschil in de umlaut?

Menno

Yeager vs Yaeger :wink: